Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

torsdag 7 april 2016

Fågelkväll 2

 En fortsättning på min bildserie från söndagkväll 

 Gåsen sitter fortfarande kvar på sin plats ,undrar om den finns där ännu 

Tog en himmelsbil då det kom ett blått avsnitt  i det grå ,idag är det bara grått regnet   vräker ner nu men det gör gott åt tjäle snö och is som finns ännu .Även om dom största båtentusiasterna har båten i sjön idag 

 

 

 Gässen hade snatter tävling  eller vad man nu kan kalla det inte en tyst minut, men så är det i naturen på våren det händer något överallt 

 

 Svanen som blev kvar prövar sina vingar 

 Och tittar på dom som för oljud 

 Svanen som såg en tjej ja den kuskade iväg med en medtävlare 

 Mycket vingflaxande 

 
 Tranorna invid vägen 

 Borde vara deras fjolårsunge 
Ha det fint alla som tittar in ,Nette

7 kommentarer:

  1. Vilket fint fagel liv du har dar du bor. Det maste vara mycket roligt att fotografera dom.

    SvaraRadera
  2. Hej Nette, som vanligt är dina fågelbilder sååå fina. Här är det ömsom regn ömsom sol idag så jag passar på att städa. Jag vet att jag varit dålig på att kommentera på sista tiden men jag har dragit ner på bloggtiden...MEN jag ska inte sluta! Trevlig helg! /Lotta

    SvaraRadera
  3. - Halloj i nordost.
    - Många fina fågelbilder här hos dig. Dom är
    verkligen tacksamma att fotografera. Och visst blir det
    lite extra vårstämning med all fågelsång.
    Har allt varit inne och kikat här några gånger. Men det
    är så pilligt att sitta och skriva kommentarer på mobilen.
    - Ha en riktigt trevlig helg !
    Hälsar "Henning" och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera
  4. Fabulous photos of this pure nature. Amazing !
    Best regards, Synnöve

    SvaraRadera
  5. Hej Nette, som vanligt är bilderna givande och suveräna, man ser att våren nalkas även er.
    Underbara fåglar, jag kan skryta med att jag har mina egna tranor, samma familj som kommer varje år.
    Ja fast det är några familjer som också vill vara här runt våran gård, de har en kanon bra 'sänkt sjö' i skogen att vistas på. Sen har vi en två Glador som häckar här i närheten också + ormvråkar m.m. Ugglor som hoar på natten och det känns som om de sitter på soffan i trädgården, hi hi . . .
    Ibland får jag be honom och henne 'hoa' lite tystare, *fniss* för kl 2 - 3 på natten vill jag sova.
    Förresten så kan jag precis lagt mig till rätta i sängen när ugglorna börjar, hi hi . . .
    På Polska heter uggla = sova. Lustigt eller hur?

    Må väl kram/ Eva

    SvaraRadera
  6. Det var härliga bilder att se detta fågelliv. Visst är det ett härligt sällskap.
    Det ärv ett tag sen jag var här. Men nu skall jag bliva lite bättre med mina kommenteringar,
    Tack såg hos mig att Du gjort besök där. Här har varit fullt upp, men har ju själv orsakat detta,
    det var hemskt. törs inte lämna köket alls nu, om jag inte har koll. Huva mig aldrig mer.
    Vet du sista gången jag var hos dig, hade du isformationer på dina bilder. kram Harriet.

    SvaraRadera