Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

tisdag 24 maj 2016

Svarthakedoppingen på bo

Svarthakedoppingen  bo bilder .Senaste veckan tog vi en tur ner till hamnen  såg att doppingen låg på bo .Det var samtidigt båt utläggning vid sidan om  så  det var bevakning på dom ,jag fick smyga mig i närheten bakom bryggan 

Svarthakedoppingen tog till  flykten när båten hamnade i sjön ,två ägg i boet 

 Här dök jag upp 

 Måste skaka av mig lite vatten 

 och putsa vingarna






 Kanske dom är klara nu så jag får lägga mig 



Måste vända lite på äggen bara (dom ligger i vattnet )



 Så ja nu är jag på plats 

 Måste också städa lite 

 Jag passade på att smyga min väg under städningen .Dom är så vana vid människor dom här ,jag tror nog dom känner igen oss år från år liksom svan paret 
Inget regn idag ännu fast det lovades  så .ca +15 grader .      Ha det fint alla som tittar in Nette                                                                                                                                                                                                                            Länkar till     Wild bird Wednesday   nr 200

10 kommentarer:

  1. Hello fabulous shots of this beautiful Grebe! Happy Tuesday, enjoy your day and week ahead!

    SvaraRadera
  2. Absolutely fantastic pictures of a stunning grebe.

    SvaraRadera
  3. WOW! Ggorgeous shots of the Grebe and marvelous to know she has 2 eggs. I look forward to seeing the chicks.

    SvaraRadera
  4. För väl att den tog plats igen på äggen, bara två stycken?
    Önskar att jag nån dag får fotografera denna spektakulära fågel. De som kommer till oss är väl bara felnavigeringar.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  5. - Halloj i nordost.
    - Det var en färggrann fin fågel. Tur att vattnet
    fortfarande är kallt. Så äggen inte blir hårdkokta.....
    - Ha en fortsatt trevlig vecka !
    Hälsar Hasse och Blondinen...

    SvaraRadera
  6. One of my favourite Grebes. Wonderful pictures.

    SvaraRadera
  7. å, vad jag blir avundsjuk. Vi har tre par på olika ställen men ingen av dom har boat sig. Jag tror det är för mycket vatten så de inte har gjort några reden. :(

    SvaraRadera
  8. Wonderful series of photos!

    SvaraRadera
  9. Snyggt jobbat med kameran. Ser mest änder i Vättern, men också lite andra kända och okända individer. Skulle behöva lära fler fåglar.

    SvaraRadera