Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

torsdag 4 maj 2017

Enstaka blommor men rikt fågellliv

 Dom sista solstrålarna på blåsippan hos grannen igår kväll 

 Julrosen hittade jag hos dem också 

 Min julros är den här färgen 

 Har inte hunnit uppdatera bloggen i den takt fotograferandet har varit  den här bilden på valborgsmässoafton med en förundrad järnsparv , snön var ordet

 Rödhaken har hittat favoriter i talgbollarna 

 Ekorren ville gärna ha mat

 

 Svanen tyckte säkert inte om vädret så den gick och lade sig 


 Sidensvansar ,en hel flock efter vägen från hamnen

 

 

 

 På första maj var himlen åter blå en rödbena hade anlänt 

 Skrattmåsen fångade en fisk (på väg upp ur vattnet)

 Den är min !!!!!!!!

 Tärnan har kommit så nu känns det sommar i luften 

 På catwalken

 

 Jag igen 
Soliga och fina dagar ca +10-11 grader men kalla nätter  -4 idag morgon   !
Ha det bra alla som tittar in ,Nette

2 kommentarer:

  1. Så många fina fåglar du fotat. Jag hade besök av rödhaken en dag förra veckan, men fick inget bra kort på den.
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  2. Underbara och fantastiska bilder som vanligt när man kikar in hos dig! Du kan verkligen fånga "det där" i dina bilder...
    Kram från Titti

    SvaraRadera