Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

onsdag 1 april 2020

En kvartalsrapport januari- mars - 20

 Hej det var längesedan sist men min ork har inte riktigt  varit med mig . Fotograferat har jag gjort ,snuttefilten nr 1 är ju kameran .  Tänkte att jag sammanställer lite bilder från månaderna som gått . börjar med januari  dåligt med is o snö har det varit mest regn  och många islossningar. Januari började med flera begravningar  sorgligt !

 

 

 

 Så slängde vi ut julen 

 Vackra landskap  med is o frosto snö

 

 En amaryllislök som blommade efter julen kallade den för hacke hackspett (Disney)

 en förfärlig storm hade vi som vräkte isen upp på land 

 men roliga bilder blev det 

 Alen blommade tidigt i år

 Här var vi och lyssnade på den sjungande isen  om ni inte vet vad det är så Googla på det ,det var en ny otrolig upplevelse

 

 

 

 

 

 

 

 

 Ny islossning

 Fullmåne

 Isande kalla vindar och öppet vatten gjorde allt till ett sagolandskp

 Elefanten med krokig snabel

 

 Högvatten o is ja då ser det ut så här i naturen 

 

 

 Isblommor

 

 Flyttfåglarna anlände först koltrasten o min vana trogen matar jag dom med äpplen , En morgon den här veckan hade jag 18 stycken på gården 

 En kväll mars kom vi på tre rådjur på en åker ,det blåst passande vind så dom reagerade inte på oss ,det blev många porträtt 

 

 

 Svanarna visar sin kärlek

 

 

 Den sista bilden från senaste söndag hittade et fantastiskt ställe med granalle´ ,som en tunnel .
Den tunneln kan symbolisera den absurda tid vi lever i nu  . Var ska detta sluta . Vi är alla friska ännu ,inga nya fall här i vårt distrikt på 3 dagar  . hoppas det är bra med er andra som bloggar ännu .
Ha det bra Nette !

4 kommentarer:

  1. Helt otroligt magiskt vackra bilder Nette!
    Jag kunde knappt andas när jag tittade på dem. Så fina. Härligt att du orkar ge en kvartalsrapport. För mig känns det extra som inte har varit med om den nordiska vintern.
    Den sista bildens symbolik är vacker den också. Jag tröstar mig med att ljuset syns i tunneln.
    Var rädd om dig!

    SvaraRadera
  2. Som alltid bjuder du på magiskt vackra bilder! Den med isflaken uppe på land är nästan hissnande, vilka krafter det finns i naturen! Nog känns det som en istid, det vi nu går igenom. Skönt att ni är friska i din omgivning, hoppas att du klarar att hålla butiken på fötter också.
    Vår butik är en ekonomisk förening där hantverkarna står för sina egna delar. Vi köper inte in några produkter och därför inga fakturor mer än hyra och fiber/telefon att betala. Förhandlingar pågår med hyresvärden, så vi hoppas på det bästa. Hur varje hantverkare sedan klarar sig är en annan fråga, många brukar stå på marknader och mässor som nu är inställda. De flesta kan sälja sina saker på nätet och skicka dem, men sedan beror det ju på hur många som alls vill handla annat än toapapper just nu.
    Var rädd om dig!

    SvaraRadera
  3. Good morning,
    Beautiful photo's!!!
    Stay safe in good health
    Marijke

    SvaraRadera
  4. Jovisst vet jag vad sjungande is är! Hörde den sjunga senast igår och det är en speciell upplevelse som man aldrig glömmer om man hört den.
    Härliga bilder och vackert ljus...så mycket vårvinterkänsla!

    SvaraRadera