Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

söndag 20 september 2020

Några bilder från midsommar till idag 20.9

Nu har jag bilder från hela sommaren här först från en kamera o sedan en annan. Inte lätt med det här nya bloggersnittet ,bilderna far som dom vill och var man ska skriva får man klura ut med alla prickar och streck   .Midsommarblommor 

 

 Grannens midsommar rosor

 En fågelunge hade fallit ur bo men fick mat på gräsmattan 

 Vackra nattmoln 

 Hittade en hel äng med baldersbrå  ,i bakgrunden IKEAs nya vindkraftspark 








 Rikliga mängder körsbär 

 Ester blev blöt på magen många gånger  ca 200 mm regn kom i juli 

 Mycket fisk fick vi . Fiskade endast 2 ggr  men det räckte till många måltider 

 Trutarna fick en del av fiskrenset
 Mycket hallon kom det 



 i grannens trädgård

 Hos våra vänner i norr där  finns det klippor inte bara sten som hos oss


 Min törnrosas kjortel 



 Många lugna fina kvällar 



 Åskvädren har avlöst varandra

 2 blombilder från grannens 


 Fann en hel blomsteräng längs med vägen 


 Mina  amaryllislökar från julen blev utplanterade  o en började blomma 

 Älskad ,hatad jättebalsamin


 Älskar själv rosenskäran  den blev 2 m hög i år vacker till stormen senaste vecka lade omkull allt



 En bild jag tog igår ,hortensia nerver 
 Höstarrangemang på verandan 


 
 Stormen Aila som drog fram o ställde till mycket elände 17.9 ännu är många strömlösa


 Solnedgång i september 





 Bilder från 8.8 



 Vacker dag i september 

 Hemma har vi renoverat och lite nya tapeter mm





 Dom sista bilderna är mobilbilder . Vi minns den här sommaren som dom vackra molnens sommar ! Hoppas ni har det bra trots det rådande läget  ,kram till er alla !Nette

2 kommentarer:

  1. Fantastiska bilder Nette! Jag har njut-tittat ett par varv redan och ska ta ett varv till nu innan jag går ut och rengör ett av växthuset.
    Ha det gott !

    SvaraRadera
  2. Fina foton,frun gillade tapeterna!

    SvaraRadera