Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

måndag 1 februari 2021

Januaris sista dag

 Januari sol ja det fick vi uppleva den sista dagen  i månaden  och inte vilken sol som helst en halo ring  och solpelare 

 Dom här bilderna är mobilbilder tagna från bilen 

 

 

 



 Bakgården hemma tog jag min första bild  med powershot kameran  , dom följande är med den 
















 Som vispgrädde ligger snön på bryggorna 


 Uppe vid kyrkan avslutade vi vår runda  




 

 Stjärnor föll från himlen hela tiden  , så det var att ha koll på kamera linsen 

 Rejäla snöhögar 

 Kyrkan med omgivning  hade ett fluffigt täcke runtom 

 

 Jag har gjort is tulpaner  

 Fotade frostrosor på ett fönster mm

 Avslutningsvis samma träd jag började med nu håller solen på att gå ner  - 10 grader 
Ha det fint alla som tittar in, Nette

 

 

3 kommentarer:

  1. Härliga bilder,bara att njuta!

    SvaraRadera
  2. Ja, precis som vispgrädde!
    Trevlig helg
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Jag har också jämfört snön som vispgrädde i år. Den har legat så fluffig, mjuk och vacker på grenarna mycket längre än andra år. Du har verkligen fångat det gräddlika med dina vackra bilder!
    Här är det också förskräckligt knapert i butiken, vissa dagar kommer det inte in en enda människa! Jag lider inte personligen, men hyran för lokalen måste in och det är flera av hantverkarna som sliter för att få ihop till sina egna liv nu när mässor och marknader också varit inställda.

    SvaraRadera