Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

lördag 23 oktober 2021

Bilder från mitt augusti -21

Mitt augusti kommer i 2 delar 
Fröställning på mjölkört vacker kan den också vara 

 

 

 En vedhög har sin charm 

 liksom barken på en björk 

 
 
 Jag fann en blomsteräng ,sent på kvällen så det blev lite mörka bilder

 

 

 Femtungan var sommarens överraskning vad det gäller att blomma den blommar ännu 

 Krusbär kom det mycket av i år

 Plask i solnedgång 

 

 
 
 

 Hortensiorna börjar få gammal färg förutom dom nya blommorna 

 En växt som trivs i alla väder finns på holmen ,nu är den hemma på verandan ännu vid liv

 Mina petunior på holmen blommade fantastiskt i år ,jag kom ihåg att göda dom 

 Några steg över till grannen hemma  och deras fantastiska blommor 

 Övervintrade hortensior som är inte så vanligt på våra breddgrader 

 

 Den här liljan 2 m hög 

 

 Vacker klematis 

 

 

 Så var det solrosfotografering några hundra meter hemifrån 

 
 
 Sedan en ny fotograferinsrunda hos Ann-Mari och hennes vackra trädgård där man hittar olika stilleben 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Hon har också en ateljé där hon har sina tavlor och annat som hon målar 

  
Min favorit tavla 

 Svalorna samlas 

 En ros på holmen 

 

 Fotograferade stilleben 

 En padd unge på gräsmattan ,vi räddade den undan gräsklipparen 

 

 Tigerliljan

 Grannens plommon har ändrat färg 

 Så en ny fotorunda runt det nya gymnasiet som byggts i byn ,helt i trä ,kanske världens hälsosammaste skolhus nu 

 

 

 

 

 

 

 Blåklockor 

 Och så min blåa hortensia som övervintrat ,väldigt intensiv blå färg . 
Nu sade jag att det kommer mera augustibilder ,det beror på att jag köpte en ny kamera !
Ha det fint alla som tittar in ,Nette 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar