Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

fredag 24 december 2021

Mitt december och god jul !

 Mitt december innehåller inte så många bilder och endast från fem dagar  pga av kyla och dåligt helgväder har kameran inte varit ut annat än på trappan -20 till 30 grader på nätterna 



 5 december hade vi gäster 

 Jag fick en blå glassko till min samling

 och några skor i porslin 

 som vanligt gjorde jag ett blomarrangemang inför vår självständighetsdag i blått o vitt 

 Julbelysningen hann vi få ut innan snön och kylan kom 

 

 

 

 

 Nya kameran fick igen komma på mörker äventyr ,rättare sagt blå skymning vid kyrkan 

 De stupades gravar där tänds ljus den 6 december

 Linsbollen fick vara ute i kylan 


 Innefotografering  då inget foto ute var lämpligt

 Juldekorationer inne 

 
 Juldekorationer inne

 så kom julgranen på plats

 

 Vita skogen

 Vita skogen i blå skymning 






 Tomtelandet 

 Ett utbrunnet ljus kan bli så här ute i kylan 

 Julblommor 

 

 

 En ny ljusstake fann jag på auktionssajten Tradera,  mitt inredaröga tyckte den passade till det övriga 

 

 

 

 

Med en önskan om ett normalt år efter ett år med både glädje, sorg och förtvivlan , vi borde få en bättre framtid ! 
Nette 

3 kommentarer:

  1. Wonderful pictures. Your house is fantastic and welcoming
    Merry Christmas and a Happy New Year

    SvaraRadera
  2. Hei Nette!
    Koselige julebilder :-)) Ønsker deg god jul og et godt nytt år!
    Marit

    SvaraRadera
  3. Trevliga bilder!
    Jag tillönskar dig gott nytt år.
    Håller med dig om att världen förtjänat ett bättre 2022.
    Hälsningar,
    Deerhunter

    SvaraRadera