Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

fredag 29 juli 2022

Mitt maj - 22

Mitt maj börjar i handelsträdgården dit blir det många resor i maj . 
Lång tid har det tagit för det här inlägget att komma till men jag har fotograferat på min lediga tid !

 Sen blomning blev det på allting pga av det kalla vädret 





 Igen hos handelsträdgården nu i pelargonärenden

 Sååå vackra



Ett traktorlass med jord fick komma hem till oss 

 Första gången till holmen planterade blommor 

 konstaterade att vi har gäster på holmen 2 ekorrar  

 Det var is i stranden ännu 

 Hemma 



 Härliga grönska 


 Ett ställe efter Bockörsvägen som inte finns mera pga vägförbättring 

 

 Harsyra

 Hos grannen 



 Vackra sippor

all deras blomprakt


 

 Lönnblommor

 Första solnedgången på holmen 

 Kabbeleka 

 Eldiga gubbar 

 Vitsippor i skogen 



 Rödlönn blommor 

 





Plommon blom



 Häggblom


 en blomma i stranden som jag inte sett blomma förut 

 Vägen hem åskregn på gång någonstans


 Rosa häggen blommar 

 och plommonträdet hemma 

Rosenkvitten

 Häggmispel och rosa häggen

 

 Fjärilen början på juni den flyger vidare till min semestervecka mellan hägg och syrén 
Så där på sidan om juni vi är i slutet på juli nu och ja testade positivt för corona i mitten på månaden börjar bli återställd men hostar lite ännu !
Hoppas ni andra är friska !
Kramen ,Nette

 

2 kommentarer:

  1. Så skönt att du börjar tillfriskna Nette!
    Dina bilder är som vanligt magiskt vackra; det är svårt att se någon som sticker ut mera än någon annan, alltid kommer det en bild som är den bästa, men så kommer nästa bästa igen osv . Vårlökarna tog mitt hjärta med storm. Tack Nette för ditt maj-inlägg! Krya på dig till frisk! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Har till dags dato kunnat undvika covidsmittan, hoppas du frisknar till snart.
    En rejäl dos vårkänsla du serverar här. De där ekorrarna måste väl ha nått holmen under isbeläggning antar jag. Listiga småttingar, de där.
    Deerhunter

    SvaraRadera