Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

måndag 30 september 2013

Frostiga blad o glada färger

 Frosten kom med stora bokstäver idag morgon  - 2.5 grader visade mätaren då jag steg upp .Någon hade också vridit på kran i min näsa för den rinner hela tiden .Tog några hastiga bilder före jag for till jobbet






 Rosknoppen blev det ingen ros av


 Lite grannare färger från lördagen




Om ni vill titta in  och se vad jag gjort på hemmafronten så titta in     HÄR
Trevlig mångagskväll ,Nette

12 kommentarer:

  1. Kaldt og veldig vakkert, flotte høstbilder.

    God ny uke.

    SvaraRadera
  2. Oj, så grannt! Frost har vi inte här just nu, men det kommer väl. Huuu....

    SvaraRadera
  3. Vackert med höstfärger! Här har vi inte haft någon riktig frost än så det är många rosor som blommar fortfarande! Men det är nog bara en tidsfråga innan det fryser nån natt!
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  4. Fint frostfras du fångat, hoppas kranen slutat rinna för det är inte kul. Jag kör med mina 2 havtornsbär i filen var morgon och hoppas att de ska hjälpa mot mycket :-)
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Njutit av dina vackra bilder som vanligt. Blev nostalgisk av dimfotona över åkrarna. Där vi bodde förut var det ofta dimman lade sig just så,. nu bor jag mitt i byn och någon dimma som lägger sig ser man inte. Däremot ser man dimman bland bergstopparna långt bort skymta ibland.
    I vårt län börjar älgjakten först andra måndagen i oktober, tror det är den 16 i år, i senaste laget. Älgjakten är viktig här i bygden, nästan alla jagar,- Själva vill vi gärna ha tag på älgkött men det släpper inte jägarna ifrån sig oavsett pris!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hejsan vännen! Här finns alla möjligheter att njuta av vackra bilder. Och det har jag gjort.
    Men oj så långt hösten/vintern kommit hos er. Här nere är vi ännu så länge förskonade från svåra frostnätter, så ännu blommar blommorna lite här och var.
    Ha det riktigt gott och hoppas att förkylningen ger sig!
    Kram kram /SA

    SvaraRadera
  7. HI Nette Loved the autumn colours of the leaves and the first frost pictures. My favorite is no 5 The light is lovely you even have a small spider's web.

    SvaraRadera
  8. Hej Nette, så vackert dekorerade dina växter blev. Ni är före oss med denna typ av dekoration i naturen. Visst är det härligt när naturen ändrar skepnad. Fina bilder.
    Kram från
    Monica

    SvaraRadera
  9. Fina frostbilder. I natt har det också varit kallt ute så det börjar bli dags att städa bort sommarblommorna.
    Ha en fin vecka! kram Maj-Gun

    SvaraRadera
  10. Så vackra frostbitna bilder du tagit och vackra höstfärger också . Ja nog blir man lite nostalgisk då hösten kommer // Kramar

    SvaraRadera
  11. Frosten är fin så där i början innan man hunnit tröttna! :)
    Kram

    SvaraRadera
  12. Så vackert med frost! Här har vi inte haft nån ännu...

    SvaraRadera