Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

måndag 9 september 2013

Kvällspromenad efter enn stressig flyttdag

På lördagskvällen tog jag en promenad på holmen  efter den stressiga flyttdagen vi hade då .Sjuka fötter hade jag men vädret var underbart

Daggen hade redan fallit på skuggiga ställen

 Spindelnäten var så vackra i den dalande solens strålar ,för nu nu blir det snabbt mörkt på kvällarna

 Rosa rugosa ihärdiga blommare hela sommaren


 Dom röda äpplena hos grannen lyste ännu rödare i solen


 en unglönn höll på att ändra färg

dimman på kommande utifrån havet ,det var ju riktigt tjockt på morgonen

Rönnblad i solskenet


Nypon i solen
Ännu en varm höstdag 22 grader idag  .Otroligt men nu vill vi sälja höstkläder  .Idag har jag krigat med telefonbolaget  om flyttningen av mammas telefon .Jag blev lovad att måndag förmiddag skulle det vara fixat .MEN klockan halv elva ringde jag jag dit och kollade om det var som det skulle ,jo under dagens lopp skulle det ske ,klockan tre på eftermiddagen hade ingenting skett  så jag ringde igen ,dom skulle kontrollera saken  ,20 minuter i  fyra ringde jag ledande hemvårdaren i mammas distrikt och berättade hur det var ,till saken hör att mamma har trygghetstelefon också  så den borde ha varit satt i funktion genast på morgonen men det går ju inte om fasta telefonen inte fungerar ,Jag sade om hon har mera makt än jag  så skulle hon försöka ringa  .Det gjorde hon fast hon just varit och hämtat barn på dagis  .Efter 10 min ringde hon och sa nu borde det vara ok  ,telefonen inkopplad ,dom som hon pratat med hade inte fått någon anmälan fast jag ringt ,,,,,hur många gånger . Mamma hade ju inte sovit senaste natt för att hon hade säkert känt sig otrygg hela natten utan telefon .Hon behövde också komma i kontakt med mig för att få veta var alla saker fanns fast jag visat henne så är ju hennes minne inte som det ska . Tänk att ett tryck på datorn ska vara så svårt att åstadkomma  att  man ska behöva vara upprörd en hel dag och massor med arbetstid gå i spillo  ,ni kan förstå att jag känner mig frustrerad .Försöker hjälpa både mamma och pappa till en bättre tillvaro i livet  ,men man möts av motstånd överallt . Hoppas ni andra haft en fin dag ,Nette

6 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag förstår att det känns hopplöst i vissa livssituationer, när allt malar på sååå långsamt och ingen verkar förstå behovet av tillgång till en trygg tillvaro för en äldre person. Hoppas det ordnar sig!
    Vilka fina dagar vi har!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  2. Det är ju jätte jobbigt när de krånglar så :(
    Det var i alla fall fina bilder och jag blev väldig sugen på äpplen nu ..undra varför ;
    kram

    SvaraRadera
  3. Styrkekramar. Ibland är man så maktlös. Man borde själv få vara på alla ställen samtidigt för att se till att allt fungerar som det skall.
    Hoppas allt ordnar sig!

    SvaraRadera
  4. Jag förstår dig... vår semester gick bort just på grund av liknande livssituation... tänk att trotts allt hjälpmedel och möjligheter de äldre är inte alltid trygga ändå, för att ingenting fungera och man är tvungen kontrollera andras jobb... ja ibland känns allt hopplös... Hoppas att allt blir i ordning snart.
    Underbara bilder med fin höststämning.
    Hälsningar Halina

    SvaraRadera
  5. Så irriterande! Ibland har man otur och får prata med "fel" personer som inte bryr sig så mycket. Hoppas det ordnar sig bättre i fortsättningen för er!!

    SvaraRadera
  6. Hoppas att allt ordnar sig på bästa sätt för dina föräldrar nu. Ibland är det hård motvind när saker ska fixas. ♥

    SvaraRadera