Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

fredag 13 september 2013

Ny kamera o havsbilder med solnedgång

Hihi ser ni vilken raritet jag hittat  .Mammas gamla kamera från 1952   ,den lekte jag med som barn  ,Nu hittade jag den i flyttröran  i lördags  .Är det någon som har en liknande ?

Med väska och allt ,har nog vetat att den skulle finnas någonstans men plötsligt dök den upp

Var ute på fotorunda igår kväll ut till havet man får ju abstinens besvär ibland

hittade några gulnande löv i kvälls solen


2 m i sekunden visade vinmätaren och 16 grader  ,härligt

 lite skit kan också bli vackert i solen


Ännu mera sk..... ja jag säger då det dom uslingarna sitter och solar sig i vår vackra skärgård som tagits hand om i generationer och så får dom inkräktarna komma och förstöra den ,ja jag blir bara så arg 

 solnedgången blev en snäll sådan utan dramatiska moln



Fredagen den 13 har det varit hela dagen allt som kunnat har gått fel på jobbet till och med rullen i kassan tog slut när jag slog ut dags rapporten   och det var första gången jag skulle byta den rullen ...svettigt  ..Men nu har jag gjort äppelpaj och jag hoppas den smakar som den brukar .Första jobblördagen för mig i morgon ,sen bär det iväg norrut till pappa och sedan till mamma och sedan till sommarhuset för en sista övernattning och sedan städar vi bort allt på söndag ,.Trevlig helg ,Nette

14 kommentarer:

  1. Vilken fin kamera! vilken tur att den fanns kvar. och underbara bilder från kusten.

    Trevlig helg på dej! :))

    SvaraRadera
  2. Min pappa hade också en lådkamera, den måste jag leta efter. Men han hade nog ingen kameraväska. Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Vi har en liknande kamera och så en sån där dragspels ihop fällbar ifrån våra föräldrahem. Trevligt att du hittade din mammas med i flyttröran! Fina bilder, men skarvarna är nog pest!
    Ha en bra helg trots jobb! Jag har äntligen en ledig helg! :)

    SvaraRadera
  4. Härliga höstiga bilder, och jag hade en liknade kamera som barn, den hade varit min morfars men tyvärr är den säkert borta nu. Jag har gjort havtornspaj (fyllning med havtorns curd)till kvällen - väldigt gott blev det.
    Trevlig helg och kram.
    Lotta

    SvaraRadera
  5. Hi Nette Wonderful series of sunset photos. Have a great time away this weekend.

    SvaraRadera
  6. Min mamma hade just en sådan, ska leta i gömmorna om den finns kvar.
    Jättefina bilder här o i de senaste inläggen.

    SvaraRadera
  7. Fin kamera,var rädd om den! Vackra bilder från havet!

    SvaraRadera
  8. En sån kamera fanns i min barndom! Kameran är borta, men lite negativ och bilder har jag kvar..fina bilder här som vanligt, hoppas att det går bra i helgen!

    SvaraRadera
  9. Åh, så fin ny kamera du fått efter din mamma. Lekte också med min pappas kamera som barn, minnen som känns fint, tyvärr finns den inte kvar. Minns att det fanns någon form av metallblank solfjäderformad blixt som man kunde öppna och stänga. Nostalgi gör gott i hjärtat. Fina bilder i vackra höstfärger.
    Kram, kram
    M

    SvaraRadera
  10. Tur att du hittade din klenod! Månne den funkar fortfarande?
    Gamla foton är intressanta!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  11. Det skulle vara trevligt att se om du kunde ta ett bloggfoto med den kameran.
    Jaha, du fick syn på de där inkräktarna som nog inte gör någon nytta.
    Litet vemodigt med bortstötning i sommarhuset, men allt har sin tid. ❤

    SvaraRadera
  12. Dina solnedgångs bilder är så vackra:)
    Jag förstår att du har svårt att få fram namnet på dom ..jisses som de förstör runt sig
    kram

    SvaraRadera
  13. Min pappa hade en liknande kamera. Jättefina bilder, vi har haft en mycket fin höst. :)

    SvaraRadera
  14. Vicken häftig gammal kamera hoppas att den funkar

    SvaraRadera