Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

söndag 22 september 2013

Rök utan eld efter åskan

 Vilken väckning det blev denna dags morgon  5.25 visade min klocka när blixt och dunder  kom .Regn eller kanske det var hagel för sådant ljud det blev att till och med Selma kom och lade sig under sängen .När solen gick upp kom denna rök  ,det såg ut som om solen kokade vatten


då jag nu ändå var ute med kameran  förevigade jag den röda lönnkvisten igen

Rönnblad 



blött var ordet

 En dag norröver blev det idag  ,så här vacker var solnedgången  när vi kom hem

 Dom sista sakerna blev körda från mammas hus till hennes lägenhet ,männen i huset var och tog upp bryggan och båten .Var och planterade en blomma på min mormors grav  på hemvägen  .Var och besökte pappa och lämnade vinterskor och jacka till honom ,för det ser ut att bli kyligare väder nu för hans promenader ute .Hoppas ni andra haft en trevlig helg ,Nette

11 kommentarer:

  1. Vad vackra färger du bjuder på. Hösten är härlig tycker jag. Vi har inte riktigt fått de där sprakande färgerna på träden.
    Vacker solnedgång!!

    SvaraRadera

  2. http://vindsromantik.blogspot.se/

    Hösten kan verkligen vara fin, med alla färger, himlen likaså...

    Kram
    MArgaretha

    SvaraRadera
  3. HI Nette Such wonderful autumn colours, our tree never turn these colours as much as your trees.

    SvaraRadera
  4. Hej! Har mor din flyttat till en lägenhet?
    Hoppas hon ska trivas i så fall.
    Det finska ordet "ruska" är så bra, ett eget ord för färgprakten på hösten. Men det finns ingen motsvarighet på svenska språket.
    Fantastiska bilder bjuder du på, både på marken, i träden och i himlen.
    All svamp har torkat in, ingen ide att traska med en korg i skogen denna höst, men lite har jag ju hunnit hämta och det finns mycket torkat på vinden.
    Kram och ha en fin vecka

    SvaraRadera
  5. Jag älskar åska! Och här har det inte kommit så fina färger ute än, men det blir nog så snart...

    SvaraRadera
  6. Jag har en likadan kamera som Mimmi. Canon 600d, och hittills tycker jag den är jättebra! Men du tar ju finfina bilder med den du har. Men det kanske kan bli ännu bättre :)

    SvaraRadera
  7. Hej vännen! Nu var det ett tag sedan, eftersom jag slarvat med datorn och bloggen. Kanske blir det annorlunda nu när hösten kommer med stormsteg.
    På dina fina bilder ser jag att hösten kommit på allvar. Här har den precis börjat och ännu är det mesta grönt ute i naturen. I dag har vi suttit på balkongen och njutit av den härliga solen.
    Men nu talas det om att kyla kommer norr ifrån och sätter punkt för den otroliga sommar som vi har upplevt. Snart får vi nog räkna med en första frostnatt.
    Hoppas att allt är bra hos er och att ni får en fortsatt fin höst!
    Kram/SA

    SvaraRadera
  8. - Halloj i nordost.
    - Jag gillar lönnlöven och den färgsprakande himmelen.
    Vilken färgexplosion !
    - Ha en fortsatt bra dag !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  9. Vilken tur att jag sov mig genom blixtar och dunder! Hoppas du har en fin vecka! ♥

    SvaraRadera
  10. Så otroligt vackra höstbilder, allt från kokande natur till eldröda löv! Men åska nu, det hör väl inte till vanligheterna??
    Här är det en riktig höstdag, det regnar, solen skiner emellanåt och sen blåser det lite...men riktigt behagligt varmt ändå. Och än så länge är det mesta i blomväg kvar utomhus...säg den som kommer ihåg en fegis...*blink,blink*??!!
    Förstår att det är mycket nu med både pappa och mamma, tänker på dej.
    Kram kram

    SvaraRadera
  11. så fin himmel..o färgade blad! Ja nog lär det bli kallare bara vi väntar.. Inatt hade vi bara +2...men natten före vad det minus för ena dahlian va svart..fast jag hade 3 dubbelt med täckväv på den..skitt o jag som väntat att se den blomma,, det blir för sent de kommer i jorden om våren..så nästa vår skall jag försöka sätta dem tidigare..om man nu skulle minnas det.. ha det bra!

    SvaraRadera