Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

lördag 21 september 2013

Sommarblom och höstblad

Rosenskäran är nog den vackraste blomman just nu  i trädgården

 Lönnen ,en kvist som varje år blir röd före dom andra  nu är den eldröd

 En rönn som fått vacker färg

 min bägarranka den bara växer o växer ,det har varit 12-15 grader om nätterna  så det gynnar ju växterna

 höstblomman kärleksblomster

Choladblomstret blommar  o blommar






Det här är sommarblommor som inlett sin andra blomning



 Planterade lite ljung i dag så det blev lite höstfint .

första lördagen hemma sedan i maj ,vad gör man ,planterar blommor ,kokar 10 liter klimpsoppa så vi har att äta när vi far norrut imorgon tvättat mm .Nu har vi ätit hämtpizza och nu är ja dödstrött så inga kommentarer från mig nu ,hoppas ni andra har det fint ,kram Nette

9 kommentarer:

  1. Det finns verkligen mycket som är vackert nu, ler lite åt att våra bilder påminner mycket om varandra idag! Ha en fortsatt fina helg.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. A wonderful colored post.....with nice flowers andleaves.

    Greetings, Joop

    http://joopzandfotografie.blogspot.nl

    SvaraRadera
  3. Vackra höst färger i dina bilder. Jobb helg så jag känner mig trött med... Må så gott!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  4. Å, vilka färgexplosioner! Härliga höstfärger, så långt har inte höstfärgerna kommit här än... Ha det gott!!

    SvaraRadera
  5. Wonderful vibrant coloured flowers and the 1st one is my favorite

    SvaraRadera
  6. Vilken tur att vi har våra fyra årstider. De bjuder ju alla på någonting speciellt. Jag gillar verkligen färgerna vi har ute just nu!

    SvaraRadera
  7. Så mycket du kommer att hinna med nu hemmavid!
    Vackra blomster med fina färger! ♥

    SvaraRadera
  8. Härligt att du fått njuta av ett helt ledigt veckoslut. Vi hade vår sista torgdag i lördags, så jag ser fram emot mitt första lediga veckoslut (sedan slutet av maj) nästa veckoslut. Det har varit en härlig höst, närdet varit så varmt. Jag har också en massa rosenskäror som blommar otroligt mycket just nu. Hoppas, hoppas att det inte blir frost ännu. Ha det så bra,kramar mona

    SvaraRadera