Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

fredag 24 oktober 2014

En solskensdag i höstmörker , isande sådan

Igår morse när jag kom från min massage  stack jag iväg med kameran ner till hamnen  ,jag tog den med när jag for för jag såg att det skulle bli sol .Så här vackert var det isen hade frusit i vikarna för det var ungefär - 5 grader 


 Några hade tagit upp båten men dom flesta var kvar ,här ger man inte upp sjölivet i första hand .



 Här speglar solen sig i isen  klockan är strax efter 9


 Utanför piren gungar issörjan  och en sten har lite rosa skimmer på sig



 Långt borta vid fågeltornet  ser man 100-tals svanar jag hör ju ljudet av dom .Vinden var bitande kall senare på dagen kom ju stormen igång ,så isen är nog ett minne blott nu
 Surprice , vi hade vitt på marken idag  ,nog för att det visades på väderleken men vi som bor så nära kusten har svårt att tro att det kommer snö när havet inte frusit till is


 Nu finns det inte mycket kvar  för det är + grader nu ,stormar så att det knakar i knutarna
Mera isbilder en ny dag ,trevlig helg,Nette

5 kommentarer:

  1. Vilken vacker bildserie. Härligt ljus där solen speglar sig! Trevlig helg Nette!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! men att ni redan fått is på havet!
    Har ingen riktig koll på var du bor i förhållande till Övik...
    Måste ta och googla på det :))

    SvaraRadera
  3. Oj, is och snö! Jag har inte flyttat in mina Pelargoner ännu, Blommar så fint på min alten men vi har trist väder med regn, regn och mer regn. Trevlig helg önskas från Lyan /M

    SvaraRadera
  4. Omtumlande väderlek du hade däruppe! Få saker slår annars en riktigt fin vinterdag. Av vilka jag har kanske tre, fyra stycken att se fram emot närmaste fem månaderna. Snötäcket ger ju oxå bättre fotomöjligheter på vilt i skog så lite avundsjuk är jag ändå.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  5. Men så vackert med lite vitt på backen och den fina frosten. Som vanligt hann du före mig även i år. Här har vi inte haft en riktig frostknäpp ännu, längtar så, både för att det blir vackert och härlig hög luft men också för att kölden tar kål på älgflugseländena. Igår hade jag en sittande här på min dataskärm, vilken fräckhet! Blir det mycket älgkött du får i frysen?
    Ha en skön söndag/Kram

    SvaraRadera