Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

onsdag 24 maj 2017

Maskrosor ,fågelliv , nu händer alla saker på en och samma gång

 Maskrosorna möter mig varje morgon på vägen in till jobbet 

 Tog kameran med idag 

 Soligt och varmt + 20 grader

 Kungsängsliljan 

 gullvivan

Rödhäggen på G

Kabbelekan blommar

Harsyran 

 


 

 

 Fåglarna besökte vi i går kväll 

 Dom här låg på vattnet och snurrade ,funderade om dom fönade håret i den kraftiga vinden

 

Sparvhöken 

 

 Mössöron

 Strandskatan 

 Häggen 

 Rödblära 

 på vägen hem tog vi skogsvägen där var det en fågel på långt håll (foto genom bilrutan )

 Fick  ett bättre foto närmare på denna tjäderhöna min första bild på en sådan 

 Hon stack då vi fick ögonkontakt

 Vatten i ett skogsdike 
Trevlig helg till er som har helg ,Nette

6 kommentarer:

  1. Det vackraste på länge, vilket underbart djurliv, du fångat. Maskrosorna har även slagit ut här.
    Nu är det massor med små fina solar i våra gräsmattor.
    JUST NU ÄR DET 27 + UTANFÖR HÄR.
    trevlig helg önskar Hajan

    SvaraRadera
  2. Underbara foton. Härligt att se att våren även nått dina trakter.

    SvaraRadera
  3. Jag bara älskar maskrosor....
    då inte bara för att jag bor på Maskrosvägen, men dom ser alltid så lyckliga ut,
    trots att alla vill utrota dem.

    Ha en finfin sommar.

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder på olika blommor, alla vackra på sitt vis. Maskrosorna lyser upp markerna så fint, nere i Skåne lyser fälten gula av rapsen.
    En underbar tid att njuta av nu.
    Må så gott/Eva

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder på olika blommor, alla vackra på sitt vis. Maskrosorna lyser upp markerna så fint, nere i Skåne lyser fälten gula av rapsen.
    En underbar tid att njuta av nu.
    Må så gott/Eva

    SvaraRadera
  6. Hej, läste just idag ett recept på friterade maskrosor! Jag vurmar ju lite för ätliga växter i naturen, fast maskrosen är i ärlighetens namn ingen stor favorit, jag tycker den är besk, åtminstone bladen jag ätit i sallad. Snart kommer dock gökärten som är en riktig favorit till salladen, så vacker o smakar gröna ärter. Kram från pörtet

    SvaraRadera