Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

tisdag 22 juni 2010

Mina sommarblommor

Finlands vita ros eller midsommarrosen som vi kallar den blommar med en blomma idag ,hela busken är full med knoppar så snart får vi känna den underbara doften.Balkonglådorna fick i år Rosa pelargoner o amplarna rosa million bells.Blå iris o dagliljorna är sådana som alltid blommar till midsommar.Kaprifolen  (där fick jag sätta kamera upp till takåsen) nu borde det vara doftblogg fast blommorna har ju en spännande form.Gladioler i  kruka har jag haft i många år då sätter jag penser i krukan så att det finns någonting som blommar tills vi får lite mörkare nätter så gladiolerna kan sätta knopp.Även en tallblomma är väl vacker? En röd lupin kom med  på bild.

7 kommentarer:

  1. Ja det var många vackra blommor! Jag hann sjunga om iris som är gula och iris som är blå idag också :o). Har fullt av dem i dammen. Njut nu av din vackra trädgård! ~Ann-Lis

    SvaraRadera
  2. Härliga blommor du har också! Man kan inte sluta förundras över den färgprakt och modeller som blommor är stöpta i ;O) Bra tips att plantera gladioler tillsammans med penseer. Det måste jag pröva nästa gång!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  3. Du har ju ett paradis med alla dina vackra blommor. Ha en skön midsommar.

    SvaraRadera
  4. Oj så många vackra blommor du har! Det gäller att njuta av dem nu när de är som allra bäst :)
    Önskar dig en fin midsommarvecka!

    SvaraRadera
  5. Så mange vakre blomster du har, virkelig nydelige. Ønsker deg en fin onsdag og en fin St. Hansfeiring.
    Klem fra Mio

    SvaraRadera
  6. Hallojsan! uuunderbara sommarblommor!

    Jag gillar din veranda..tänk att få sitta där med en stor kopp te.. Mysigt!!

    Ha en riktigt fin midsommarhelg!!

    Kramis Sanne!!

    SvaraRadera
  7. Åh, så vackra blommor,flera av de där råkar jag ha i min trädgård också :)

    SvaraRadera