Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

tisdag 29 juni 2010

Sommarbrud

Ikväll har jag varit ute o rensat ogräs det var passande väder  varmt, soligt, lite vind,myggfritt.Blommorna fick också lite vatten ,det börjar bli torrt.Rosbusken står som en brud  ljust nu.På verandan har jag planterat lavendel och en heliotrop (den lila) den avger en underbar doft på kvällarna. Följande bild en iris som är så ful så den är vacker.Rosa akleija jag  hade en gång många färger men sorkarna tycker lika mycketom dom som jag.Borstnejlika tacksam blomma som dyker upp på  nya ställen varje år.Den lilla rosa bollen är en akleija.Lupinerna är dom som växer längs med vägen.Selma påkallar lite uppmärksamhet (hela tiden).

4 kommentarer:

  1. Där fick man dagens botaniklektion! Tack för det vackra! Ja sannerligen vill man ha uppmärksamhet om man heter Selma! ;o)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Här var det vackert och blommigt! Heliotropen har jag sått och den har en vacker djup lila färg. Jag väntar med spänning om den månne hinner blomma i år :)
    Ha det gott! /Bea

    SvaraRadera
  3. Härliga blommor och bilder. Heliotropens doft är bara såå....underbar.
    Ja nu är det torrt i jorden...kanske blir det regn i morgon.
    Kram annika

    SvaraRadera
  4. Nydelige bilder av vakre blomster. Heliotrop var vakker, får lyst til å prøve den selv.
    Selma er så skjønn, vakker liten vovs.
    Ønsker deg en fortsatt fin tirsdagskveld, fra det kalde, våte Sørvestlandet i Norge.
    Klem fra Mio

    SvaraRadera