Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

söndag 17 april 2011

Valsöndag

Idag har vi haft riksdagsval här i landet ,så jag gjorde min röst hörd mitt på dagen.vi var då på väg o hälsa på mina föräldrar 60 km norrut på vägen dit var jag o köpte blommor på blomtorget,blåsigt halvsoligt väder har det varit.Planteringen i blomlådan gjorde jag igår ,det är en så kallad halvplantering ,krukorna nedsatta i lådan.

Väl framme vid besöksmålet ,den obligatoriska avstickaren till hamnen o se på isläget



Zoomade in vår sommarstuga där ser allt att vara ok snö tycks det finnas ännu

Ännu är bryggorna tomma ,vi får nog vänta några veckor på att sätta ut båten



Hemma hos mamma o pappa kom rapphönsen på besök

Det syns att vinden är hård då fjädrarna vänds mot vind

Det är inte varje dag man ser en rapphöna i ögonen

Selma somnade på rygg på soffan  när hon blev kliad på magen.

Känns nästan som jag kunde göra en Selma  nu också.Nu börjar påskveckan  tre dagar för mig att jobba ,sedan flyr jag fältet,resan går till Gävle o Eskilstuna ,det ska bli trevligt att få träffa min mans släktingar på andra sidan viken !Ha en  fortsatt trevlig kväll!

9 kommentarer:

  1. Vilken fin dag du haft och Selma för den delen!
    Nu får vi snart ta del av valresultatet :)
    Så trevligt med Rapphönsen, de hade jag gärna beundrat.
    Ha det gott1 /bea

    SvaraRadera
  2. Spännande med valvakan ikväll. Igår var vi till vår sommarstuga och där ser det lika vintrigt ut som på dina bilder. Som tur är har vi bilväg och bara det blir lite varmare så flyttar vi dit och bor där hela sommaren.

    SvaraRadera
  3. Ja snart är all is borta, det går fort nu :)
    Men vad roligt att få se rapphönsen! och så nära dessutom, fint :)

    SvaraRadera
  4. Du hade fått fin bild på rapphönsen. De har besökt många gårdar i år så säkert brist på mat.
    Hoppas bara att vi får vara nöjda över valet sen i kväll men man vet ju alldrig. Ha det så gott.

    SvaraRadera
  5. Det måste ha varit en riktig fin dag för er .. Rapshöns ..det har jag nog inte sett på länge .. det skulle jag gärna vilja fota ... ute i det fria förstås :)
    Härliga bilder och ja .. ni får nog vänta lite innan båten kan komma i ;)
    kram/Mimmi

    SvaraRadera
  6. Härligt att isen snart släpper taget. Stugan ser ut att ligga på ett mycket bra ställe.
    Så du ska häråt i helgen...Eskilstuna är inte långt från Örebro. Här finns ingen is så den slipper du då.

    Ha det bra på resan.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  7. Härligt att våren är på gång hos dig också! Nu går allt väldigt snabbt! Hoppas det blir ett bra resultat av valet!
    Önskar dig en fin vecka och en trevlig resa!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  8. Låter som du haft en fin helg! Tack för att du vill vara med och fira bloggens 1-års dag! Ha en fin vecka!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  9. Kul att få se rapphöns!
    Många fina bilder av dig, även i det förra inlägget!
    Önskar dig en Glad Påsk
    och en trevlig Sverigeresa!
    Kram Pia

    SvaraRadera