Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

söndag 26 juni 2011

En midsommar med alla väder

Hej ,ännu en midsommar till ända,som vi trodde att skulle bli det sämsta vädret vi kunde tänka men se det vände om och   blev det vackraste vi sett på länge.
Dagen före midsommarafton var min man ut till Bergö och hämtade en lax  6kg vägde den ,så nu har vi att grilla i sommar för största delen hamnade i frysen ,

På kvällen började det regna ,men som tur var höll det upp under båtresan ut till ön.Klockan 9 på kvällen kom vi dit då var det att snabbt få fyr i spisen ,och diverse andra värmekällor .på midsommaraftons morgon kom det tätt duggregn , kl 2 på eftermiddagen slutade det regna ,en spindel hade spunnit ett nät i vår båt under den här tiden. Jobbar dom i regn också ?

 

Efter att vi ätit grillade laxen o andra midsommarens tillbehör såg vi plötsligt ett svan par simma runt med 8 st ungar ,har aldrig sett så många ungar

Här är det  utkik efter inkräktarna med kameror

En titt åt andra hållet ser vi att dimman är på väg in ,brrrr

Snart försvinner allt bortom horisonten

 

Blommor hör midsommar till

Dåligt med sol blev det men här en glimt  kl 22.45

Tänkte glömma visa mina midsommarbjörkar vid trappan det hör till våra traditioner

Försökte binda en krans men tyvärr hade jag min bindtråd hemma så jag fick använda vanlig sytråd

Efter att solen gått ner  det här är kl 1 på natten

Av en händelse vaknade jag kl 4 på morgonen då höll solen på att gå upp


Flaggan itopp ska det vara från midsommar afton till midsommardagskvällen kl 9 alltså hela ljusa natten

Igår fiskade vi o rökte fisk,här en jättestor abborre

Kvällen bjöd på något speciellt i väderväg så här vackra moln som solen lyste på o plattvatten


Tänk att se molnen spegla sig i vattnet  så här

Det var så vackert så man hade kunnat gråta o foton blev knäppta hela tiden,åskan hördes på avstånd


solnedgången blev också fin men jag kan inte visa alla bilder på en gång

 

Så här har midsommaren varit den här bilden tog jag kl  00.35 senaste natt .det har strulat med allt ikväll så nu är det så sent att jag får säga att vi ses i morgon o kanske hörs också ,ha det bra !!

11 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilken fin Midsommar det blev trots allt! Tänk att vädret skal spela så stor roll på denna sommar-helg!
    Fint du bjuder på och riktiga sommarnöjet - fiske :)
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  2. Vi har verkligen fått njuta av en fin midsommar, och du har fångat den så fint på bild också!

    SvaraRadera
  3. Så otroligt vackra bilder från din midsommar. Underbara himmelsbilder och de småsvanarna fångade du fint :)

    SvaraRadera
  4. Ni ser ut att ha haft en fin midsommar!
    Vi hade jättemäktiga moln här igår också!
    Ha en trevlig arbetsvecka! Nu ska jag njuta så mycket jag bara hinner :)
    Kram/Linda

    SvaraRadera
  5. Vilken fin midsommar ni haft, jag vet inte om jag ska vara mest avundsjuk på den stora fina laxen, de ljusa nätterna eller de underbara solnedgångarna. Vi fick också fint väder men först idag, dagen har har varit en riktig högsommardag. Mer hoppas jag på! Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Kauniita järvimaisemia ja upeita pilvikuvia. Kuva lokista järven pinnalla on hauskan näköinen.

    SvaraRadera
  7. Vilka otroliga vackra bilder du visar här :) och vilken tur att ni fick fint väder just då :) Härliga bilder och den med måsen som hoppar fram i vattnet var ju kanon den också :)
    kram/Mimmi

    SvaraRadera
  8. Kul att du också fått se en svanfamilj!
    Härliga bilder från din midsommar!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  9. Här sitter jag och bara njuter av alla dina underbara bilder. Så himla vackert. Aborren såg också verkligen fin ut...

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  10. - Så otroligt vackra bilder !!!
    Ni verkar ha haft bättre väder än vad det blev här i helgen....
    - Däremot idag har det varit kanon.
    - Ha det så bra !!!
    Hälsar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  11. Vilka kanonbilder. Du är makalöst duktig på att fota.
    Det är en sann glädje att komma in här och få njuta en stund.
    Vi hade ungefär sånt väder som ni regn, blåst och sol om vartannat.
    Kramizzzz

    SvaraRadera