Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

onsdag 15 juni 2011

Sommarvandring i trädgården

Kvällens inlägg blir trädgårdsvandring,bäst på bloggen för där ute är det rekordår för myggen,det går inte att gå utanför dörren det är tjockt med myggor,och nu är det så vackert väder alldeles lugnt solen skiner mellan regnskurarna.Jag är en lupin älskare det syns på bilderna ,dom finns i olika färger hos mig

Jag planterar gladioler i kruka varje år o där emellan blev det petunior i år,det behövs ju någonting i krukan så den inte ser tom ut,för gladiolerna blommar ju först i mitten på augusti

Iris favoritblomman nr ett

Så här såg den ut då det regnade på måndag (bilden tagen genom fönstret)

Det här var en ny bekantskap för mig har köpt dom till mina hängande korgar ,har tyvärr inte fått hem någon mossa till don ännu så jag får dom planterade

Petunia i mina blomlådor

Så här ser årets balkonglådor ut,efter regnet

japansk rosenkvitten

Daglilja


 Prästkragen har börjat blomma

Min lila snöbollsbuske har stora snöbollar

Den är tre år gammal ,vi fick lov att binda upp den så inte bollarna hamnar i gräsklipparn

Plymspirean är på vippen att slå ut

En bild längs med vägen där växer lupiner också


Bergtallens blomma

Slutar vandringen vid vägrenen .Ha en fin kväll !!!!!!!!

15 kommentarer:

  1. Tack för den vandringen! Bäst att hålla sig på tryggt avstånd från myggen ;O) Dina blommor har hunnit långt... mina blommor av samma sort är bara i knoppstadiet ännu ;O)

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  2. Du är verkligen en riktig naturfotograf!! Massor med sköna bilder här nu igen :) Gillar särskilt solnedgången.
    Så mycket blomster du har i trädgården! Vår är för "ny" ännu, men jag åtgärdar det lite i taget ;)
    Jag satte mina gladioler direkt i marken, men har ormöga runtom.

    Må så gott!

    SvaraRadera
  3. oj har ni så många mygg..Det låter som om det kunde vara på det ställe där vi kollar på älgar .. för kors i taket så många mygg det är just där :)
    Jätte härliga bilder och Lupiner är så vackra . det är sommar känsla när jag ser dom vid vägkanten nr man är ute och gå eller åker bil:)
    kram/mimmi

    SvaraRadera
  4. I love this lovely flower pictures,
    very nice work Nette.

    Greetings, Joop

    SvaraRadera
  5. åh, dina maskrosbilder i förra inlägget är de finaste jag sett på länge!!

    SvaraRadera
  6. Trevlig vandring i din trädgård :) Många fina bilder, Lupinerna är så färggranna och vackra och den sista bilden gillade jag jättemycket!
    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  7. Så vackra blomster du har på gång!

    SvaraRadera
  8. Lyckans ost,,,,
    själv håller jag nu på att anlägga en lupinrabatt, fröna ska sättas imorgon i jorden.
    Till nästa år så hoppas jag på många lupiner.
    Kram ullamaria

    SvaraRadera
  9. Så roligt att du hittade in till min blogg och då hittade jag ju din! Vilken färgexplosion av lupiner. Du har mycket vackert som blommar just nu!
    Ha det gott!
    Christina

    SvaraRadera
  10. Så nydelige blomster bilder, er en fryd for øyet :)
    Ha en fin aften, kram.

    SvaraRadera
  11. Många fina blomster i din trädgård!! Lupinerna är verkligen fina nu, blir säkert att plocka några såna att pynta i kyrkan på midsommaren då dottern blir konfirmerad.
    Skall försöka ta mig tid och komma till butiken nån dag....gardin uppköp!! Ha det bra!!

    SvaraRadera
  12. - Hejsan Nette.
    - Lupinerna är så fina, vilka färger !
    Här har dom nog blommat över redan. Det var flera veckor sedan jag såg att de lyste i vägkanterna. Normalt sett brukar dom blomma strax före midsommar. Men det ser man, ni i norr är mera normala än oss....:o)
    - Ha det så bra !!!
    Hälsar Farbror Henning...

    SvaraRadera
  13. Massa fina blommor hos dig!
    Lupiner är fina, men de hotar att ta över och har ett kraftigt rotsystem. Vi hade en gång, som vi sen skulle gräva bort, vilket jobb!
    Lät inte kul med så mycket mygg!
    Ha en bra dag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  14. Det blir så ljuvliga färger när solen ligger på växterna! Underbara Lupiner!!

    ha det gött! Kramis Sanne

    SvaraRadera
  15. Voi mitä kukkaloistoa ja väriterapiaa!

    SvaraRadera