Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

onsdag 4 januari 2012

Bokinslag,mera isbilder i bäcken

Har ni läst den här boken ,hälften av er har inte gjort det kan jag tänka mig ,Närpesdialekten är ju berömd för sin oförståelighet i norr  ,här i mitten av österbotten förstår vi lite vad som helst.Kul läsning !

Här är baksidestexten för den som vill prova en österbottnisk dialekt

Köpte några blommor idag ,lite vårkänsla redan med allt slaskväder .

Tänkte att det blir lite enformigt med mina is bilder,för här kommer mera

Dagens bilder från 1.1 ,tagna i Strömsbäcken

 

Smycke?

Lägg till bildtext

 

 

 

Dom här bilderna är tagna med blixt  för det var så mörka ställen

 

En kvist som hänger ner i den strömmande bäcken

Kan lova att det kommer mera ännu  ,men nu är det ju inget fotoväder ute heller ,så isbilder är bra att ha.Hoppas ni har det bra ! Nette

10 kommentarer:

  1. Härliga isbilder, önskar det vore lite fruset här hos oss men idag har det mest stormat och gör så fortfarande.
    Ha det gott.
    /Lotta

    SvaraRadera
  2. Konstverk! En konst är det att tyda texten också... och då borde ju jag vara ganska van med den dialekten ;O)

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  3. Hi, hi...närpes dialekten är otrolig och nästan obegriplig :)
    Trevlig kväll!/bea

    SvaraRadera
  4. Hej! Härliga isbilder du bjuder på idag och även blombilderna var en fröjd för ögat. Man börjar nästan längta till våren redan, fast vi knappt fått någon snö än. /Urban

    SvaraRadera
  5. Jo just he, än tådde bok ska ju all behyöv ;O)
    Fiina bilder .... :O)

    SvaraRadera
  6. Fina vårblomor :) Vackra isbilder också!! Dialekten var då inte lätt att förstå :))

    ps Nu tror jag att reklamen hos mej är borta...kolla o skriv till mej om det funkar :)

    SvaraRadera
  7. Sista bilden ser ut som en ring med en diamant. Närpesdialekten kräver lite undervisning för att bli förståelig.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilka underbara ord och vilken underbar is! Jag måste kika in på de där orden igen när jag är lite piggare, nu är det för sent.
    Fjåkafjåntelin är säkert ett mycket användbart ord - undrar vad det betyder!

    SvaraRadera
  9. - Halloj.
    - Boken har jag inte läst....
    Är nog inte lönt att försöka när jag inte ens förstår vad det står på omslaget....:o)
    - Fina isbilder !
    Hoppas vi får lite kyla och is hit också....
    - Ha det så bra i nordost !!!
    Hälsar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  10. Jag måste skaffa mig boken, har den andra redan...jätterolig! Härliga isbilder! Ha en skön helg!

    SvaraRadera