Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

måndag 2 januari 2012

Min dag och mera isbilder

Börjar min dag ,den eviga måndagen ,tänk att vara född på en evig måndag ,men vackra rosor fick jag av min man

Linda som jobbar hos mig hade en stövel med magnet att sätta på kylskåpet hon tycker säkert att jag behöver anteckna mera i den här åldern fast 29 är väl inte så farlig ålder ändå(hon vet tydligen att jag gillar skor )

Nu till gårdagens isbilder

Märkliga formationer av snö o kyla ,kunde tro att man är på Grönland

 

Ett kantarellsamhälle modell större vit

Här är det Sverige nästa .ser alltid grått ut ditåt

Rotbilder

Tänk att behöva vira in sig i roten ,

Is skapelser

 

Ska det nu vara tomten som är infrusen till nästa gång han behövs

Tror ni inte på trollen här har ni bevis för att dom finns ,i den här dalgången finns trollmor

Tog en närbild på henne

En isbild från bäcken där sitter en liten tomte också .
Här har det kommit snö mest hela dagen nollgradigt så det går bra att göra snögubbar för den hugade.hoppas att kunder vågar sig ut imorgon ,lite slask måste vi ju tåla .Ha det bra alla !

19 kommentarer:

  1. Har du fyllt år? Ett stort Grattis! Så fina rosor du fick, ja, stöveln också.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hos oss där vintern försvann lika snabbt som den kom så känns det lite konstigt att se alla Dina is och snöbilder, nästan lite exotikst;)

    GRATTIS på födelsedagen!

    Kram!
    annette

    SvaraRadera
  3. Så mang flotte is bilder , det er så mange fine former og fargenyanser i vann og is.

    Klem fra Marit.

    SvaraRadera
  4. Grattis!! Det var väl en bra början på det nya året??!!
    Läckra bilder som vanligt, men nu undrar jag vad det är som liksom snor sej runt björken, röda fina grenar ser det ut som?? Eller är det verkligen en del av roten?? Naturen är fantastisk...
    Här har det varit regn och rusk idag, inget direkt utomhusväder. Fast det trotsade jag och tog en runda med stavarna, och kände mej riktigt duktig efteråt. Å det utan nyårslöfte...
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Grattis på Din dag! Härliga bilder av tomtar och troll...
    Här är full snöyra just nu, men det smälter säkert bort tills i morgon.
    Kramar, Mona

    SvaraRadera
  6. G*R*A*T*T*I*S på din dag!
    Fin bukett av din man! Ha det gott! /Bea

    SvaraRadera
  7. Grattis! Vacker ros från maken.
    Fina isbilder.
    Önskar dig en fin fortsättning på året.
    Kram

    SvaraRadera
  8. GRATTIS!
    Det är ju en bra början på nya året!
    Vackra rosor så här efter alla julblommor!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Stort grattis på födelsedagen! Känner dig som det nya året nu kan jag tänka mig - helt nyutsprungen och nyfiken på vad som väntar bortom hörnen...
    Ha en god fortsättning tillsammans med dina nära och med kameran!
    Kram/SA

    SvaraRadera
  10. Grattis på födelsedagen.
    Vilka vackra isformationer. Minns att du fotade mycket is i våras.
    Här är det plus och regn så den snö som föll igår den har blaskat bort.

    Kram

    SvaraRadera
  11. Gratulere med bursdagen :)
    Det er bare en fryd å sitte å se på de flotte bildene dine ! Trollet og nissen er jo ekstra fine :)
    Godt nyttår til deg og dine, kram.

    SvaraRadera
  12. Forsinket grattishilsen fra meg:)
    Nydelig bilder som vanlig.....trollet så virkelig ut som et frossent lite troll:))
    Ha en fin tirsdag, klem fra meg:)

    SvaraRadera
  13. - Hejsan Nette.
    - Får börja med att Grattulera, även om jag är en dag för sent ute !
    Men igår fanns ingen tid för att kika runt på alla bloggar.
    - Härliga vinterbilder i allafall både här och i förra blogginlägget !
    Här lyser vintern fortfarande med sin frånvaro.
    - Ha det så bra i vinterlandskapet !!!
    Hälsar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  14. Jättegrattis på födelsedagen i efterskott....
    Jag ÄLSKAR såna här isbilder.
    Jag vet inte vad jag skall fota snart för vi har så trist väder med en massa plusgrader regn och blåst.
    Var glad att det har frusit åtminstone så att du kan få något vackert att fota.
    Bilderna är supervackra.
    Kramizzzzzz

    SvaraRadera
  15. Grattis i efterskott.
    Härliga bilder på isen, det är ju så vackert med dessa naturens skulpturer.
    Ha en fin vecka!
    /ingemar

    SvaraRadera
  16. Många vackra bilder! Så fint med is och de härligt röda rötterna. Grattis i efterskott! :)

    SvaraRadera
  17. Nämen,har du fyllt år,GRATTIS så jättemycket!!!
    Tänk att du lyckades hitta trollmor..

    SvaraRadera
  18. Men ett stort grattis till dig på din stora dag :)
    Det var ju helt otroligt .. du hittade istrollet och inte nog med det .. du fick bild på det också ;)
    härliga vinter/is bildar :)
    kram

    SvaraRadera
  19. Vilka vackra isiga bilder du har lagt ut idag, här är det grått, grått och grått...inte en flinga i sikte...

    kram/caja

    SvaraRadera