Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

fredag 4 maj 2012

En underbar vårkväll i gårkväll

tänk vad dom blommar nu mina nergrävda minipåskliljor från ifjol

Gräver ner mera i dikeskanten år

blåtry som är den tidigaste att visa löv ,ser ut så här nu

här fick jag ett spindelarbete med också

tulpanerna visar sina första knoppar

vi tog en runda med bilen i det vackra vädret  några vattenspeglingar fastnade på linsen

Det här diket minns ni kanske från vintern när isen var brun o den vita snön täckte allt annat

 

 

 
 

 

 

 

Det här blev min stora favorit för kvällen tänk att vågor kan bilda så vackert mönster i en spegling,som vanligt finns det mera bilder när jag varit ute med kameran ,vi tar dom en annan gång
Vädret idag har varit mulet ,o något regnstänk kom nu mot kvällen .+ 10 grader har jag sett i förbifarten idag.blåsigt är det alla dagar .Trevlig helg till er alla som tittar in ,Nette

14 kommentarer:

  1. Kaunista, pidän erityisesti noista veden kuvajaisista. Ovat niin ihmeellisiä ja erikoisia.

    SvaraRadera
  2. Gillar alla bilder, men särskilt den sista! Här är också runt 10 grader och lite smådugg...men det gör inte ett dugg ;) snart är det sommar!

    SvaraRadera
  3. Jo, sista bilden var speciell så jag förstår att den var din favorit! Men jag tycker också om de vårliga blombilderna, kanske för att vi är så sugna på dem just nu?

    SvaraRadera
  4. Sååå vackra bilder du bjuder på!!
    Ha en skön helg.
    Lotta

    SvaraRadera
  5. Svar på din komm. Fniss... man får anstränga sig lite för att fånga stunderna på vårkvällarna :))

    Visst är det ljuvligt med alla vattenblänk och vackra vårblommor som är på G!!
    Må gott /bea

    SvaraRadera
  6. Superfina bilder! Speglingarna är verkligen toppen. Jag fotar med nya nu, på måndag skall jag på kurs och få lära mig grunderna. Det där med Iso, slutartider mm är man inte hemma på...det skall bli skoj faktiskt. Då kommer jag nog att kunna använda det lite annorlunda.

    SvaraRadera
  7. Jättefina bilder!! Du ska ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Härliga vårbilder
    Ha en fin lörda/Molle

    SvaraRadera
  9. Underbara vårbilder Nette, och de otroligt vackra mosaikbilderna på vattenspeglingarna är fantastiska !

    SvaraRadera
  10. Viimeinen kuva on tosi hyvä, taiteellinen näkemys!

    SvaraRadera
  11. Viimeinen kuva on tosi hieno, taiteellinen!

    SvaraRadera
  12. Nu är det nog dags för värme tycker jag, så att det börjar grönska hos mig med. :)

    SvaraRadera
  13. - Halloj i nordost.
    - Fint stämningsfullt ljus i dina vårbilder. Gillar framförallt
    motljuset i de första bilderna !
    Här är det sol idag, men det blåser så man tror att taket ska ge sig iväg.....
    - Ha en fortsatt trevlig helg !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  14. Underbara bilder!! Mina favoriter blir nr 1 3, 12 och 5, superfina!! :)

    SvaraRadera