Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

söndag 17 juni 2012

Klockan kvart över tre på natten

Vaknade klockan tre på natten till lördag ,fick en strålande idé nämligen att gå ut o fotografera ,kanske var det rätt tanke för när jag kom ut såg det ut så här,magiska dimslöjor ,solen håller på o går upp




 En rodnad visar sig på solens motsatta sida


här syns när dimman rullar in






En sista bil  innan jag går o lägger mig igen

Vi fick problem med svalorna igår dom ville börja bygga bo hos oss ,vi fick spänna upp ett plastskynke  så att deras försök inte ska lyckas .Vi gjorde en hylla vid vedlider taket så dom kanske flyttar dit

Rönnen har förgyllt tillvaron dom senaste dagarna med sin starka doft


Det enda jag gjort i hobbyväg är att jag spraymålat den här vit ,ska sätta upp den på ytterväggen 

hittade en blomma vid stranden som jag inte vet vad det är .små flikiga blad har den

Hela rönnen på bild ,det var så vackert när vi for hem vattnet som en spegel o rönnar överallt som blommar .Nu har jag ju massor av bilder från min vecka som ni kommer att få se så småningom ,ha en fin vecka, Nette

12 kommentarer:

  1. - Halloj i nordost.
    - Det var verkligen ett bra beslut att stiga upp, och
    ta kameran med sig ut. Vackra bilder på ett dimmigt skärgårdslandskap !
    - Ha en fortsatt bra dag !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  2. Tåkedis over tjernet og sommerlig nattehimmel er en god kombinasjon som er verdt å være oppe for! Flotte stemningsbilder fra de tusen sjøers land :-)
    Rune

    SvaraRadera
  3. Ååå, underbara försommarbilder...när natt blir dag, då vill man inte sova, då måste man fånga det magiska ljuset och det har du gjort med den äran! Ingenting...absolut ingenting går upp emot midsommarljuset och nätterna i norr.
    Önskar dig en fin sommar!

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar morgon du fick! Det är verkligen värt att gå upp tidigt, tyvärr gör jag det alltför sällan, i alla fall så tidigt som du gick upp. Och här nere räcker det det ju lite senare också. Men tack för inspirerande bilder, ska verkligen försöka komma ut en morgon tidigt, tidigt ... Så härligt!

    SvaraRadera
  5. Magiska bilder på morgondimman!

    SvaraRadera
  6. Tur att du orkade gå upp en stund. Härliga "dimmiga" bilder.

    SvaraRadera
  7. Du gjorde så rätt... magiska ögonblick ska man ta tillvara även om det är mitt i natten!!
    Tjusiga bilder!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  8. Så vackert!
    Blomman ser ut att vara en Ängsbräsma.
    Märta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, kollade med wikipedia det är rätt blomma

      Radera
  9. Många fina bilder som vanligt. Älskar dimbilderna/brita

    SvaraRadera
  10. Så underbara dimslöjor, de triggar verkligen fantasin, man väntar sig att få se Näcken spela och älvorna dansa! Rönnen ja, den blomdoften kan väl inte gilla, stark är den så man känner den i näsborrarna när man passerar. Tittar vidare

    SvaraRadera