Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

söndag 3 juni 2012

Vatten är vått

Som jag berättade i gårdagens inlägg var vi till stan ,då är det så när vi kommer hem ska Selma alltid inspektera allt vad  vi köpt o lukta på det ,vi köpte en sån där grej som man sätter på ändan av vattenslangen den var tydligen en bra grej enligt hennes mening ,den är min (ser ni på öronen)

Eftersom jag gillar vatten så gick jag ut med kameran efter att det slutat regna

 

 

 

 

Här har jag lagt på skärpa för att få effekten av vattendropparna

 

 

En enda körsbärsblomma hade slagit ut

 

 

 

 

 
Eftersom Selma fick vara med från början så får hon sluta dagens inlägg också ,här är hon vår ko grönt gräs är bra för magen .
Dagen har bjudit på omväxlande väder ibland sol o vin sedan mot kvällen har det kommit regnskurar nu skiner solen igen.Jag fick tvättat köksfönstret på förmiddagen eftermiddagen har ja tillbringat i trädgården ,där det växt så det är otroligt maskrosor o annat som man inte vill ha tillsammans med dom övriga blommorna.Senaste vecka var det ju så kallt att man inte ville gå ut på kvällarna.,Ha en fin vecka  alla nu räknar jag dagarna till min ledighet ,Nette

15 kommentarer:

  1. Det skulle vara så skönt att få se fram emot kommande semester men jag har min ledighet först i augusti så jag får vänta läääänge ännu... Omväxlande väder,,, ibland för varmt och ibland för kallt beroende på klädvalet. Sol och regn vart om annat eller samtidigt... alltså rätt normalt juniväder, tycker jag!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  2. Vilka otroligt fina bilder du är fantastisk med kameran.
    Här har det regnat idag från och till. Igår Lördag så kom det en rejäl rotblöta och det behövdes för det blev mycket bättre luft när all pollen spolades bort.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  3. Vattendroppar är så tacksamt att fota, här har varit rena vinterkylan idag, usligt värre.
    Ha en bra start på nya vecka.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Fantastiska bilder. Vattendroppar är alltid intressant fotoobjekt om man nu lyckas så att säga. Det har du ju minsann gjort. Ha det gott.

    SvaraRadera
  5. http://vindsromantik.blogspot.se/

    Så söt hon är eran Selma.
    Har scrollat ner för att se alla bilder du har laggt ut på blommor o dyl, du är så duktig på att fotografera! Färgerna och detaljerna kommer verkligen fram!

    Skönt med ledighet.
    Kram Maggan

    SvaraRadera
  6. Regnet drar med sig fördelar. Det syns tydligt på dina fina bilder!
    Kollade tiden - smått otroligt...*ler*
    Kram/SA

    SvaraRadera
  7. Flotte bilder med vanndråpene på. Her regner det også. Og nå er det kaldt igjen. Håper vi får se solen om noen dager.
    Ønsker deg en flott fotouke.
    Hilda

    SvaraRadera
  8. Bilder med vattendroppar blir alltid så vackra bilder.
    Härlig bilden på Selma, har oxå två hundar som leker ko ibland.

    Ha en fin måndag och hoppas vädret blir stabilare och varmare till din semester.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  9. Vackert med vattendropparna på blommorna...framför allt på Daggkåpan.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Hello Nette,

    I love to go out when it has rained too! It is very nice with all those droplets. Your pictures are all lovely. I hope you are doing well; I have worked a lot recently and I had less time to visit all my favorite blogs. You still have the touch!
    Greetings, Louise

    SvaraRadera
  11. Hugaligen vad det har regnat hos er.
    Jag börjar snart misströsta för som vädret är just nu verkar det vara mer höst än sommar.
    Det är kallt och det regnar och blåser om vartannat.Fy farao.
    Vi var bort till Kinnekulle igår och jag hade naturligtvis alldeles för somriga kläder på mig.
    Det var i alla fall fantastiskt vacker där nu Det är en sagolik plats i vart avlånga land.

    Underbara våta bilder
    Selma är en riktig liten luring.
    Kramizzzzzzz

    SvaraRadera
  12. Fint med vattendropparna där! Jag blir inte alls stressad av regn och mulet. Då kanske man får något gjort bland papper och annat. När semestern väl kommer går tiden så fort, så det bästa är längtan till och att inte ha för höga förväntningar så man blir besviken. Ha det gott! ♥

    SvaraRadera
  13. Superläckert inlägg med glittrande droppar!
    Gillar din nya heder, särskilt bilden i mitten ;)))
    Kram och många tack för dina härliga ord hos mig.
    Halina

    SvaraRadera
  14. - Halloj i nordost.
    - Visst kan det vara bra med regn. För bilderna.
    Men nu tycker jag det räcker med höstväder.....
    - Fina droppande bilder i alla fall !
    - Ha en fortsatt bra dag !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  15. Hej! Stänger du butiken eller har du någon som jobbar där när du tar ledigt?
    Här skvätter det skurar lite hela tiden, har fått byta om redan två gånger idag då jag blivit helt genomblöt ute. Men det är ju mitt fel som inte klär mig rätt utan tror att jag ska klara mig!
    Har aldrig sett den fågeln du visar, vacker och orädd är den!
    Katten har kommit tillrätta, varit hemma o ätit, snackat en massa strunt som jag inte begrep o sen försvann hon som en avlöning igen. Undrar om hon inte har en fästman i faggorna jag...
    Kram

    SvaraRadera