Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

söndag 28 juli 2013

Får jag ge dig min morgon

 Morgonen den 26 . 7 vaknade jag halv fem  , tittade ut och såg att kanske det var vacker morgon  ,så kameran med och där stod jag och tittade tills solen gick upp ,tystnaden var total  ,tills solen satte sina första strålar .Se på molnen hur dom ändrar färg bild för bild


Den ljusa pricken är månen










 nu kom det strålar till motsatta sidan och då vaknade världen dom första fåglarna gav från sig ljud och sade godmorgon



 Här ser jag dom första strålarna


 Jag hör en bil uppe i byn det är säkert dagstidningen som kommer  ( det är några kilometer dit )



 Nu tog jag emot solen .Jag står ju där i mitt nattlinne och fleecejack vilken syn för dom som ar vakna men jag tror jag var ensam .Nu traskar jag iväg in och sover fem timmar till . Klockan är fem minuter över fem . Vi vaknade till en av årets varmaste dagar med en temperatur runt 30 grader . Bildskörden den dagen blev 350 bilder .Kvällens solnedgång var lika vacker som uppgången .
 Nu är min semester slut  så jobbet väntar imorgon  efter ännu en varm dag 28 grader såg jag på ett ställe efter vägen och då var klockan 18.15  ,Ha det fint alla som tittar in ,Nette

5 kommentarer:

  1. Så härliga bilder! Tänk alldeles spelblankt....
    Vi har haft några riktigt varma dagar, och det behövdes efter blåsten vi hade i början av veckan.
    Hoppas du haft en skön semester och att det är ok att börja jobba igen.
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  2. Härliga foton du delar med dig av! Hoppas att du får en fin första arbetsdag.

    SvaraRadera
  3. Wonderful photos, beautiful views:) Greetings

    SvaraRadera
  4. Tack för att du delar med dig av denna underbara morgon.

    SvaraRadera
  5. Så fina och rofyllda bilder från din morgon!

    SvaraRadera