Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

lördag 3 augusti 2013

Båtresan 2 undervattensvärlden

Fortsättning på gårdagens inlägg i dom små sjöar som man kommer till via en kanal från havet

 Här fick jag små abborrar på bild inte så enkelt fisken är så snabb att man bara kan försöka ställa in skärpan och så märker man att det var ingen där

 

 Här syns flera fiskar

 större abborre

 En titt i ögonen fick vi här

 en blick uppåt och den gröna motsolsolsvärlden  fick några knäpp

 

 Sovande elefant (fniss)

 

 

 kunde tro att det är en sköldpadda där borta

 Mera fiskar

 

 

 

 Ovanför vattnet 

 

 

 

Nu skall vi tillbaka till första delen av sjön 

 Är det månne krokodiler därborta(ler)

 

 

 

 

 En speglingsbild får avsluta dagens inlägg
Nu har vi ätit rökt abborre igen, hela 21 stora abborrar kom det på våra nät idag .Varmt har det varit 33 på verandan på eftermiddagen  men nu faller daggen och det blev att flytta sig inomhus .Hopas ni haft en fin dag och att morgondagen fortsätter i samma stil ,nette

5 kommentarer:

  1. Crystal clear water and nice reflections..... i like this post again.

    Greetings, Joop

    SvaraRadera
  2. Det låter smaskigt det med rökt abborre.
    Alldeles härliga bilder, särskilt gräset som glittrar mot vattnet föll mig i smaken.

    SvaraRadera
  3. Halloj!
    Kollade dina senaste inlägg jag inte hunnit med, Fantastiska bilder från dina omgivningar. Du har även du stenar i sjön som motiv, påminner om mina stenar jag gillar att fota. VI kom inte upp till +30 gr som de trodde men det var hittills varmaste dagen i Sverige.
    Nu har jag semester , tjohooo!

    SvaraRadera
  4. Hello !
    Beautiful water world....full of mysteries !!!
    Have a nice Sunday,
    Flo.

    SvaraRadera
  5. Fantastiska foton som vanligt. Lite kul med undervattensbilderna, man kan nästan tro att en del är abstrakta målningar i olja!
    Härliga färger och stjärnbeströdda vågor, nu har vi kommit in i sista sommarmånaden. Inte en svamp har jag hittat ännu, desto mer hallon plockades på hyggena idag.
    Kramen

    SvaraRadera