Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

söndag 25 augusti 2013

Lördagens marknadsbesök

På lördag var det så dags för Finlands största loppmarknad.anordnad av Jakobstads veteranbilsällskap.dom har ju därför en veteranbilsparkering som är gratis för alla som kommer med sådan bil .Jag tog dom här bilderna så länge vi stod och väntade på våra bekanta skulle komma med sin

 

 

 Här är deras gamla Skoda 

 vi började gå halv tio på förmiddagen och klockan fyra hade vi gått genom allt men vi hade bra fart på  i slutet

 

 På husvagnsparkeringen fanns också nostalgifordon

 

 

 

 Hem kom vi när mörkret sänkte sig ut till sommarstugan skulle vi för det var ju därifrån vi startade på morgonen

 Solen hade gått ner

och månen upp klockan var halv elva när vi kom in på trötta fötter och ben
 Om jag gjorde några fynd ja det var ungefär som vanligt  ca 30 euoro  spenderade jag på allt det här

vinflaskställning ni vet ju min förtjusning i vindruvsmönster

Vit pressglasskål som jag rengjort för den var ganska brun ,ifjol köpte jag en skål i samma mönster

 

 kryddset i kristall

 Skål

 

 

 Änglar på handtagen
En solig och varm helg  är till ända ,veckan väntar med nya utmaningar ,  svåra sådana ,hoppas allt blir till det bästa .Har inte orkat skriva kommentarer just nu  ,ha det fint alla som tittar in ,Nette

10 kommentarer:

  1. So much wonderful pictures.... it's very pleasant to see such great post..... my compliments Nette.

    Greetings, joop

    SvaraRadera
  2. Vilka fynd du gjorde! Men jag skulle nog ha svårt att bestämma vart jag skulle lägga mesta tiden, bland alla snygga och tjusiga bilar eller alla saker som jag med all säkerhet skulle behöva...??!!
    Tänker lite extra på dej nu, angående utmaningen, va det än vara månde...
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Fina grejer till bra pris! Ibland kan man göra fynd på marknaden!
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina fynd du gjort och så trevligt ni måste haft! Här skördar vi för fullt och vädret är på vår sida nu så det går så bra!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Underbart väder hade ni också.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Alldeles vackra saker du hittat och så är det ju lite roligt och spännande på en sådan marknad att se om man fyndar något. Kan nog säga att dina saker är fynd om du fick alla dessa grejer för ca 30e.
    Värdigt roligt när någon bloggare ger sig till känna där så tack för besöket.

    SvaraRadera
  7. Fina fynd du gjorde! Vi var nog där samtidigt på lördag :) Styrke kram kanske behövs till dig då!!
    Maja

    SvaraRadera
  8. Hoppas att allt ordnar till sig hos dig.
    Fotoglädjen har du ju allt kvar iallafall.
    Och finfina loppisfynd som du säkert kommer att njuta av.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  9. Hej nette
    Där skulle jag också vilja vara!!! Gnugga mina händer och gå hela dagen :) Så mysigt med alla gamla bilar! Det är alltid roligt att vara på sådana där "tillställningar" även om man inte hittar något att köpa. Men nu hittade du ju så fina saker ;)
    Så fina bilder du har här på din blogg!!!
    Ha en fin vecka
    mia

    SvaraRadera
  10. Du gjorde nog fynd då du fick allt detdär för 30..o fina saker va det också.Vi va ju där på fredag..ungefär lika lång tid.o det räcker bra till.Styrkekram till dej.

    SvaraRadera