Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

torsdag 24 oktober 2013

Kylslagen morgon senaste tisdag

Senaste tisdagmorgon  var det kallt och lugnt på natten så isen hade lagt sig  överallt 

 

 

 

 

 Gula löv rullade på isen

 

 

 Här låg någon och sov i den tidiga timmen

 

 Alla hade fått spetskragar

 

 Löv under isen
Solen visade sig på eftermiddagen men nu blåser det och regnar  igen men ca +9-10 grader så det blev att plocka fram promenadskorna igen  ,ha det fint mina vänner ,Nette

6 kommentarer:

  1. Så vackert med den där första isen! Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Hejsan Nette! Äntligen är jag här... Som du märkt så har försummat bloggarna under en ganska lång tid. Finns ett antal orsaker till det men kanske kommer jag igång igen i takt med att mörkret tätnar runt omkring oss.
    Som vanligt blir jag imponerad över dina bilder. Några av dem som du visar i det här inlägget är riktigt sköna att studera.
    Vädret är verkligen överraskande. Värmen (10-14 grader) håller i sig och ännu blommar pelargonerna i mina balkonglådor. Och uppe hos dig kan man redan fotografera is...
    På återseende och en riktigt skön helg önskar jag dig!
    Kram / SA

    SvaraRadera
  3. Ojjj redan is , men vackert är det , fast jag önskar vi skulle gå mot vår iställer för vinter // Kramar

    SvaraRadera
  4. - Halloj i nordost.
    Det är ändå några båtar som ligger kvar i vattnet. Trots
    att isen börjar lägga sig.
    Sista bilden blir en klar favorit för mej....
    - Ha en fortsatt bra dag !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  5. HI Nette Wonderful shots. I love the many and different patterns on the ice. Love the sea the baots are still in the water despite the ice.

    SvaraRadera
  6. Vackert med nyis,men det dröjer nog lite till innan du får ta fram skridskorna!!

    SvaraRadera