Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

söndag 1 februari 2015

Blyg Kurre och snörapport

Vi hade underhållning vid frukosten idag ,Ekorren på besök det är (första gången i vinter jag ser dom vid fågelmatningen ),jag försökte få den blyge rackaren att visa sig

Men jag kom underfund med att han satt på läsidan så varför flytta

 

 Vem där på andra sidan ?

 

 Snö har det kommit och kommer fortfarande

 

 

 Brudspireorna bär slöja idag

 så här är skillnaden på att bo i skogen och på slätten där snön blåst bort ur träden

Det ser ut att fortsätta snöa så få se imorgon om det är dubbelt mera 
Ha en fin söndag kväll ,Nette

8 kommentarer:

  1. Zima w pełni. W moich stronach (w Polsce na Pomorzu) jest chłodno i to tyle z zimy. Śniegu właściwie brak. Zimę mogę podziwiać na blogach np takich jak ten, lub na moich zdjęciach z poprzednich lat.
    Czwarte zdjęcie (od góry) SUPER !!!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker om skogsvagen, mycket vackert. Aven talgoxen. Dom finns inte har.

    SvaraRadera
  3. Nu är vi inbäddade i snö även i Hjo. Ska visst bli kallt också. Ekorren brukar inte vara blyg vid fågelmaten. Fin!
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  4. You certainly have a lot of snow and it is so pretty but I am sure it is very cold. Love all the shots.

    SvaraRadera
  5. Lustigt hur de kan göra sig så små och lyckas plocka åt sig av godsakerna. Ibland önskar jag att jag oxå får så fint besök. Men vägen utanför tomtgränsen är obarmhärtig mot små djur som måste korsa den. Och det ödet önskar jag inga ekorrar.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  6. Så fin han är lilla kurre.. vi brukar också ha en ekorre som hälsar på.. men inte i år så vart han har tagit vägen undrar man ju...;(

    SvaraRadera
  7. Hej, rejäl vinter hos dig också ser jag. Enda ställen där inte snön ligger nu är delar av Skåne och Gotland, kanske Öland också. Min teori med mycket rönnbär = mycket snö har definitivt vunnit laga kraft i år. Det diskuteras varje vinter, många säger att rönnbär och snö inte får plats på samma träd, dvs. mycket rönnbär =snöfattigt men så ärdet rakt inte här. Men jag trivs, om också ryggen min gjorde det så vore livet perfekt. Inga kryp, fästingar, mygg eller annat som stör, men nog tar det lite tid att palta på sig för att gå ut en sväng..
    Kram och ha en fin vintervecka

    SvaraRadera
  8. Det är jättelänge sen jag såg en ekorre! Men det syns spår efter dem i skogen, så de finns där iallafall :))

    Ser att ni också fått en massa snö! Härligt :D

    SvaraRadera