Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

torsdag 19 februari 2015

Kalla söndagsbilder ifrån grannbyn

Det är längesedan vi varit till grannbyn norröver på våra rundturer men den här soliga söndagen  (15.2)blev det av

Stora isblock vid stranden troligen vattenståndet som står för dom


Jag som gillar is blev ju genast eld och lågor med kameran


som att krypa in i en isgrotta









Porös ser isen ut att vara  
Idag har det varit soligt och vackert + 6 grader var det på eftermiddagen då jag körde till massören ,en vacker solnedgång var det när jag körde hem .Ha det bra alla som tittar in ,nette

6 kommentarer:

  1. Ni har väldigt mycket vinter i jämförelse med oss här längre söderut, även om vi nog har fått lite is på innervikarna.
    Vintern är vacker och du lyckas som vanligt att föreviga den på bästa sätt!
    En fin kväll önskas!

    SvaraRadera
  2. Your photos are always a great ice. You can see that you like and you can do it. Regards.

    SvaraRadera
  3. Speciellt bild 9 kan lika gärna vara ett motiv långt i fjärran som den närbild den förmodligen är.Lyckost som har sol. Min sol består av prognosmakarnas löften som sällan infrias. I alla fall denna vinter.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  4. Oj vad naturen och vädret har skapat fina skulpturer i isen.
    Det är alltid spännande med en havspromenad.

    Tjingelingen och ha en finfin helg.

    SvaraRadera
  5. Jag tror att den riktiga vintern är över här nu - eller hoppas. I Österbotten ligger den säkert ser jag.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera