Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

lördag 9 juli 2016

Blommor på holmen

Bilderna från senaste vecka ,tänk så exotiska växter vi har i vår natur som vi inte ser på det viset  som vi borde


 ogräs

 klöver

Petunia


Till och med alen är vacker så här nerifrån


Lavendeln fick krama en låda senaste helg det blev en fin färgeffekt

 lobelian i krukan blir bara båare och blåare för varje vecka



Droppeffekt var det igår hela dagen  det var också senaste helg en aning



 Tjärblomster
Idag har det varit vackert och varmt ,en sommardag,  ska gå och sätta mig på verandan nu, i solen, ha det fint alla som tittar in ,nette

3 kommentarer:

  1. Hej, jag försöker varje sommar lär mig lite nytt om framför allt ätliga och användbara växter. Nu läste jag att man ska plocka svinmålla. Men jag har då inte sett någon, känner nog igen den, inte vacker alls, men den lär vara släkting till quinoafröet och mycket nyttig. Lite kul att försöka använda det som naturen ger utan att själv odla något. Har du semester nu? I så fall hoppas jag du får ordentlig avkoppling på din fantastiska ö
    Kram

    SvaraRadera
  2. Njuter verkligen av dina fina bilder på allt det vackra som finns i vår natur så här års.
    Önskar dig en fortsatt trevlig sommar.
    Annika

    SvaraRadera
  3. Love the shotof the droplet of water, the grasses, the beautiful flowers adn the view through the trees

    SvaraRadera