Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

tisdag 26 juli 2016

En vidunderlig utsikt och hemfärd

Så här var kvällsutsikten från min mans systers lägenhet ,alla båtar som kommer till Mariehamn ser hon från sin balkong




 Det var kvällsbåten 

Så på morgonen när man går  ut på balkongen ja då är det morgonbåtarna 

Två på väg in och en på väg ut ,till höger


 Här sitter vi och väntar på båten ska komma och hämta oss till Långnäs

 En annan båt får skorstenen målad 

 ingen båt ännu 

 Men nu kommer den och ska snurra ett halvt varv  för att vända baken till 



 Då vi satt och väntade körde en lång bil vid vår sida  den tog aldrig slut kändes  det som ,den var så lång att hela filen gick åt .,allt vad som hette kameror kom fram från alla ställen för att föreviga bilen .Sonen fick gå ut med sin mobil för att få med hela ,jag med mina objektiv hade fått gå ut i sjön för att  få en bild .Det var mulet hela vägen hem så det blev inte en enda bild  då 
Är nu hemma  en vända men värmen räcker till alla dagar  29 grader visade mätaren i bilen när vi startade hemåt ,ha det fint alla som tittar in ,Nette

3 kommentarer:

  1. Det är otroligt med alla färjor som går där mellan skären och sällan hör man att dom kör fel. Annat här på västkusten, ett tag för en del år sen var nog varenda färja uppe på ett stackars skär som heter Böttö. Men då kom nån på att man kanske skulle justera farleden och sen dess är det bättre.
    Åland är så vackert genom din kamera!
    Och tack för kommentar angående mitt lägga av att blogga......jag kanske kommer tillbaka, men jag kan ju titta in här när som helst!!!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Tänk att ha den utsikten att njuta av, det är nog optimalt att kunna få se havet! Det är ju så skiftande, man blir liksom aldrig trött för det förändrar sig varenda dag. Hon måste på högt upp i huset hon bor i? Åland är en riktig pärla, önskar det vore enklare att ta sig dit härifrån inlandet.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ojojoj, nu har jag läst igen massor och njutit av dina vackra bilder! Hoppas din sommat är härlig, här är det full rulle! Kram Lotta

    SvaraRadera