Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

fredag 7 oktober 2016

Bjuder små herrar på mat

 Igår på morgonen då jag satt framför datorn såg jag något som rörde sig utanför ,en domherre  satt och åt av rabarberfröna .Jag sparar dom till fåglarna varje år 

 Vid  närmare titt i rosenhallon busken så såg jag åtminstone 10 domherrar 

 Här sitter en med frö i mun 

 Bilderna är ju tagna genom fönster  så kvalitén är ju inte den bästa
 Måste sträcka mig lite 

Så ja nu lossnade det

Kyliga dagar med nordostliga vindar varje dag  nu men solen tittar ju fram  ,titta gärna in på alla nyheter vi fått till butiken den här veckan  HÄR

Trevlig helg alla som tittar in ,Nette

10 kommentarer:

  1. Du verkar har bättre putsade fönster än jag...
    Härliga bilder på vacker fågel!

    Du har visst koll på redskapen! Tre rätt :-)

    SvaraRadera
  2. Wonderful to see the bullfinch and the female bullfinch.
    In most of the pictures you have these too are pretty free.

    Greetings, Helma
    ***********
    Underbart att se domherre och kvinnliga domherre.
    I de flesta av de bilder du har dessa också är ganska fri.

    Hälsningar, Helma

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder och snygga herrar där...
    Alltid lika kul att kika in till dig!
    Höstkram från Titti

    SvaraRadera
  4. Det tipset ska jag lägga bakom örat. Vi har inte haft blommande rabarber på några år men goda vänner brukar sina rabarber blomma fullt ut så jag ska be om deras blommor till fåglarna i vår trädgård. Härliga bilder och du har inte alls smutsiga fönster till skillnad mot vad jag har. Här måste det till en fönstertvätt innan det blir kallt igen.
    Skön kväll önskas dig!

    SvaraRadera
  5. Domherren är en av mina favorit fåglar, vi ser dem oftast eller bara i januari, februari eller mars.
    Så underbara bilder, både jag och gubben njuter.

    Jo visst hade jag mätt min Victor Borge ros, jag har en anteckningsbok med diverse klotter, började leta ...
    vad säger du om storleken 18 x 12 cm på en rosblomma - är det världsrekord, hi hi hi . . . .
    Jag var mäkta stolt över två blommor, Victor Borge kan leverera han.
    Tack för att du påminde mig, 'fniss'
    Ha en skön helg/ Eva

    SvaraRadera
  6. Ja nu kommer hösten och dagarna blir kortare. Fint att se våra fågelvänner utanför fönstren :-))
    Domherren är en absolut favorit ! Ha en fin helg Nette !

    SvaraRadera
  7. Så fina dessa herrar,vi har dåligt med dom här!

    SvaraRadera
  8. Vilket trevligt besök du hade i trädgården. Man blir glad när herr och Fru domherre hälsar på.
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Va härligt och vilka bra bilder. Inte visste jag att de gillar rabarberfrö, dem måste jag också samla till nästa år.

    SvaraRadera