Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

måndag 10 oktober 2016

Skymmningsbilder

 Senaste torsdagkväll tog vi en tur ner till hamnen  solen ville gå i moln den kvällen och hon gör ju som hon tycker  .Lågvatten var det  det syns på vassen var det brukar vara normalt

 Lågvatten betyder att nu finns det mera sten än vanligt  ,långt borta syns svanar med ungar 

 Den här viken ,nästan torrlagd ,det är nordanvinden som står för bedriften 

 Två flygplan mötas på den grå himlen

 Ibland får man hjälpa naturen  att bli en bra bild

 Båtarna hänger ännu vid bryggan

 ingen bra bild det blev för mörkt för min jobbkamera ,min rätta kamera borde uppsöka lite hjälp 


 Vackra var blommorna  vid samlingshuset 


 Hemvägen tog vi via skogen  där dimslöjorna lade sig 


 Månskäran lyste på himlen
Solen var framme halva dagen idag  men många minusgrader på morgonen .Nu vänta solen bakom molnen minst en vecka  ,den gula färgen på väderkartan hade blivit grå ,alterneringsledig ,ja vad vet man .
Ha det fint alla som tittar in ,nete

4 kommentarer:

  1. Tack för titten och vackra bilder naturfotograf Nette Cecilia!
    Nu ska jag titta in i din andra blogg! ♥︎

    SvaraRadera
  2. oj himmelen , där flygplanen möter- Det är så vackert så man kan tro det
    är en oljemålning. jättefina färger-
    solglittret i havet, som speglar sig. min poängbedömning är en 10a .
    ha det gott, hoppas Hajan

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra bilder! Dina "frostbilder" är super. Kul också att jag hittade fåglar här!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Hej, har ni också haft ovanligt torr sommar med vattenbrist som följd? På Gotland har och är det katastrof, i somras fick man dra en ledning från fastlandet så turisterna kunde duscha...
    Ja nu dansar älvorna i dimman, jag har inte öppna fält där man kan se dimmor, lite synd för det är så vackert.
    Kramen

    SvaraRadera