Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

lördag 4 maj 2019

Bland snösippor och trastar

 Snösippor visst ser dom ut som snösippor lupinerna med snö ,ja det blev verklighet på fredag kväll då snöstormen var ett faktum 

 Björktrasten var lite fundersam över serveringen 

 men äpplet dög bra 

 

 

 Mera snösippor

 Nära fönstret ja alla bilder är tagna genom fönstret 

 Tror det är en taltrast 

 lyssnar efter mask 

 

 Den här bilden är från idag morgon då vi hade några cm snö 

 då var det också äpplen på menyn

 Där gullvivan blommar ja den melodin fick jag i mitt huvud när jag såg på den här ,det är bara att gilla läget 

 

 Sällsynt fågel numera staren kom och tittade vad som bjöds 

 liksom dom små grönsiskorna 

 Lite svårare att hitta mask idag 
 Nu har snön försvunnit tack vare solskenet men +6 grader inget att hurra för  .Rabarbern växer 

 Vi fick åtminstone regnvatten hela tunnan full 

 

 

 

 rosbuske

 

 Blåtry knoppar

 Kabbeleka knoppar

 

Snöbollsbusken  

 Scillan hade lagt sig för snötyngden 

 Nästan mössöron på björken ,,ännu en kall natt väntar  så öronen får nog hålla sig ett tag .
Ha det bra alla som tittar in ,nette

5 kommentarer:

  1. Ljuvligt vackra bilder! Fågelbilderna är toppenfina. Ja, inte är det riktigt roligt för varken folk eller fä eller växter när det kommer bakslag men tack och lov så brukar naturen klara sig rätt bra i alla fall och vätan behövs. En positiv sak .
    Ha en fin söndag Nette!

    SvaraRadera
  2. Härligt med vårfåglar,ser att ni också fått bakslag på våren

    SvaraRadera
  3. Love all the bird photographs and the snow of that greenery look like stars. Hope it warms up for you soon

    SvaraRadera
  4. Hejksan och God morgon- Här är inget akönt i dag., kommer från badrummet kakky som f---n
    ber om utsökt för mitt språk-Men nu skall jag in till min bästa vän och karat., min älskade TV
    kan inte rp det är sant med alla diba blommor- HAR NYSS VAROT HOS MIN DOTTER, SOM BOR BIBsPANIEN-
    > mIN SON VAR HÄR I GÅR OCH VI MYSTE HOP-

    SvaraRadera
  5. Wonderful pictures. I loved all the photos, but I especially liked the photos with the birds they are spectacular.
    Have a nice Sunday
    Maria
    Divagar Sobre Tudo um Pouco

    SvaraRadera