Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

söndag 28 april 2019

Vårens första nyckelpigor ,ja det är ju sommarväder

 Det finns redan löss på snöbollsbusken det har nyckelpigorna också upptäckt ,efter dom varma dagar vi hade senaste vecka med temperaturer på +26 grader så exploderade naturen ,vi har lite snö ännu bakom huset

 

 Här en annan variant

 Var en sväng in till grannens fina trädgård  

 där blommar olika sorters sippor

 Scilla

 Dubbel sippa ,ja namn minns jag inte 

 Tibast 

 

 

 Krokus

 Minns inte namnet på dom här tror det var snöklocka

 Vitsippa

 Scilla

 

 Också en annorlunda sippa  tror att det var ungersk blåsippa

 

 Vanlig blåsippa

 Söderöver funderar  man säkert varför vi har vitsippor och blåsippor i våra trädgårdar ,vi är så långt norrut att dom inte växer vilt hos oss

 Syre´n på gång

 Viden är vacker nu 

 

 Min första vitsippa som jag planterade ifjol

Ha det fint alla som tittar in, Nette 

4 kommentarer:

  1. Som alltid underbara naturbilder här på din sida Nette!. "Nuckelpigorna" är så fina. Jag blir alltid glad av att se dem. När jag frågade min son då han var en liten liten kille vilka djur han tyckte mest om svarade han: "nuckelpigor och helefanter".
    Ha en fin fortsättning på april!

    SvaraRadera
  2. Fabulous close ups of the flowers and bugs Nette. Have a wonderful week ahead.

    SvaraRadera
  3. Käraste lilla Nette, de första Nyckelpigorna för mig. Det kommer jag inte ihåg när jag såg senast..
    Här ser jag andra Nyckelpigor, De från hemtjänst. De är ju lite större förstås. Men jag älskar mina töser, i dag tvättar De åt mig. Så bra jag har det, nu skall jag dricka mitt morgonkaffe. Vet nu att jag får bo kvar här i min lägenhet. Det känns så skönt, Ibland kan man bliva för gammal, men barnen och jag har bestämt att här bliver inga flera operationer. Nu får det gå som det vill-
    Stor kram från Hajan, jag mår så bra, får jag stjäla en bild på Nyckelpigorna. kram Hajan

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera