Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

onsdag 1 juni 2011

Bloggen 1 år firas med blommor o överraskning

Hej alla bloggvänner ,kunder o andra besökare ,en dag har kommit som jag hade svårt att tro på för ett år sedan,ett lärorikt år har det varit först o främst har jag fått många nya vänner som jag aldrig skulle lärt känna utan blogg.Jag har fotograferat o levt med naturen ett år som jag önskar mera människor i omgivningen  skulle göra för att upptäcka allt det fantastiska som  finns  i vår närhet.Fotografiernas antal 9000 som ni förstår finns det både lyckad o misslyckade ni inte har sett under detta år.tänk så mycket roligt man kan ha med en kamera idag då jag tänker på min första kamera som jag fick som 11 åring .Idag är en överraskningens dag för er andra jag vet ju vad jag gjort bakom kulisserna.Se mera under sista bilden!Blomman på den här bilden är plommonträdet i min trädgård.

Så ser det ut som att vi kommer att få äta äpplen i år också

Storm hade vi igår 19 sek m så alla bilder blev inte så tydliga ,men även det har ju sin charm


Kan någon gissa blommans namn?

Vinter iberisen i blom

Tänk att det var snö här för en månad sedan o den här fanns inte alls ,tänk vilken växtkraft det finns!

Idag har det åskat o regnat ,så den här daggkåpan har sina vattenstänk på .



Även lilla Irisen är blöt


Med fokus på en vattendroppe ,så kan jag säga att jag lärt mig många nya saker om fotografering och att redigera bilder,

Den här tulpanen blommade på ett av mina första inlägg ,även i år blommar den här enda i den färgen

röda klövret växer som ogräs men jag tycker det är vackert

Så här långt har mina blommor kommit som jag sådde i förra veckan,här strös det ut frön ,det finns inga raka rader hos mig
 Lupinen snart i blom . Nu börjar min ledighet imorgon bär det iväg till holmen ,nästa vecka är min göra ingenting vecka ,eller göra vad jag vill som det också kan heta .Så jag kommer att blogga sporadiskt ,men läsa era inlägg  och kommentarer.Vädret ser ut att li soligt nu efter dagens regn  o+ 11 grader.BLOMMAN ni gissade på är Rabarber är den inte vacker?ÖVERRASKNINGEN den kommer  klicka HÄR så får du se!!!!!!Tack alla ni som läser min blogg utan er blev det ingenting ,NETTE

31 kommentarer:

  1. Ett stort GRATTIS till din ett års dag här :)
    Det är jätte kul att komma in och hälsa på dig :)
    dina bilder idag var kanon fina .de med regndropparna på tyckte jag speciellt om :)
    kram/Mimmi

    SvaraRadera
  2. - Hejsan Nette.
    - Och ett jättestort GRATTIS till jubileumet !!!
    Kanonfina bilder som vanligt från din trädgård.
    - Ha det nu riktigt bra på din lediga vecka !
    Hälsar Farbror Henning, på andra sidan pölen....:o)

    SvaraRadera
  3. Grattis till Jubileumet!
    Jag blev så nyfiken och tittade vad du hade för överrakning på gång, fint!!
    Härliga blommor bjuder du också på idag. Jag gillar särskilt tulpanen som har en underbart vacker färg.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Onnea Nette!
    Ihanat sadepisarakuvat, tulppaanissa ne näkyvät tosi hyvin.

    SvaraRadera
  5. a one year party tonight, congratulations Nette.

    Greetings, Joop

    SvaraRadera
  6. Grattis Nette - fina bilder!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  7. Grattis vännen på din ett-årsdag!!

    Ett år fyllt av underbara bilder och inspiration på hög nivå!!

    Hoppas att nästa år blir lika toppen för dig, för oss läsare!!

    Kraam sanne

    SvaraRadera
  8. jag vet inte om man ska lämna "svaren"på tävlingen här el på den andra bloggen..men jag tar 3 lotter..o länkar från min blogg..

    SvaraRadera
  9. Grattis till 1 år! Det känns som om åren blir bara kortare och kortare men fantastiskt ändå vad man hinner med och lär sig på ett år! Bloggen är en fin minnesbok över året som gick! Hihi... överraskningen var ju trevlig! Om ännu ett år blir det en tredje??

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  10. Men vad du har jobbat, nya bloggen blev ju jättefin!! Grattis på ett års dagen också! och sist men inte minst, riktigt härliga blommor från din trädgård! men rabarber!? det skulle jag aldrig ha trott, så fina blommor har inte min...

    Ha det bra! PS en lott blev det här :))

    SvaraRadera
  11. Stort Grattis till 1 år!! Superfina bilder som vanligt hos dig! Jag har fortfarande problem med blogger, när jag ska kommentera måste jag låna min gamla dator,(numera sonens) eller makens, för på min egen är det helt omöjligt! Lite konstigt eftersom det går bra att göra inlägg, ibland förstår man ingenting:(
    Ha ett härligt nytt bloggår!
    Nu ska jag kika in igen på din nya fina blogg och delta i tävlingen innan sonen vill ha sin dator tillbaka:))
    Kram Margot

    SvaraRadera
  12. Grattis till ett år i Blogglandia!
    En lott till mej tack!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  13. Gratulerar på 1-årsdagen!¨
    Javisst är det kul att blogga.
    Och du tar ju så fina bilder, jag förstod nästan att du fotograferat sedan barnaben för det är ett väldigt liv och djup och allting i bilderna.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  14. Stort grattis på 1-årsdagen. Jättefina bilder, din tulpanbild gillar jag skarpt. :)

    Ha det så bra på holmen!

    SvaraRadera
  15. GRATTIS ... vart tog det året vägen !?
    GRATTIS också till din nya blogg! Hur hinner du?
    God fortsättning och skön ledighet!

    SvaraRadera
  16. Var inte hemma igår kväll, så jag får säga grattis ett-årsdagen så här lite i efterskott!
    Visst är det här med bloggar ett väldigt trevligt sätt att få nya kontakter på, och så får vi ju användning av alla foton vi tar.
    Kul oxå att se olika väder vi har och hur olika årstider m.m utvecklas.
    GRATTIS!

    Ha en skön helg!

    annette

    SvaraRadera
  17. Grattis till 1-årsdagen! Tiden går fort närman har roligt :)
    och många sköna bilder har du presenterat under året.
    Ser framemot ett nytt år med min blogggvän!
    kram /Bea

    SvaraRadera
  18. Grattis till 1-årsdagen lite försent. Önskar dig en lika lyckad fortsättning med vackra bilder. Ha det så gott.

    SvaraRadera
  19. Menar du att det är ett år sedan du började blogga! Minns det som i går! :o) Du må förlåta mig allt emellanåt att jag tittar in som hastigast, speciellt den här tiden på året. Överraskningen var ju kul! Ska hälsa på live blott jag får sommarlov! ♥

    SvaraRadera
  20. Här kommer också ett lite försenat, men stort GRATTIS till ett år på bloggen!
    Jättefina bilder i detta inlägget! Rabarber hade jag aldrig gissat på!
    Jag kikade in igår, men klockan var mycket och jag trött. Nu har jag sovit lääänge idag...
    Två bloggar, Nette, jag avundas dig din enorma energi! :)
    Kram från Pia

    SvaraRadera
  21. Jeg er helt imponert over de som har mer en en blogg. Gratulerer med det første året. Helt enig i at det er artig å blogge. Her vandrer en over hele jordkloden og får se masse spennende. Lærer noe nytt hver dag i denne verdnen. Du har så flott hage med mange blomster. Og så er du flink å formidle det gjennom bildene dine. Tusen takk for dine kommentarer på min blogg. Det varmer i en stressende hverdag. Ha en riktig god helg og kos deg med fotoapparatet. gleder meg til neste innlegg allerede.

    SvaraRadera
  22. Trevliga bilder på växterna, och grattis till ett års dagen också.

    SvaraRadera
  23. GRATTIS till 1 års dagen!! Fortsätt med att visa oss dina fina fotografier!!

    SvaraRadera
  24. Grattis till 1 års bloggandet. Och en ny blogg har du också börjat med. trevligt!!
    Alltid roligt att kika in på dina fina naturbilder.
    Ha det gött!!!

    SvaraRadera
  25. GRATTIS till dig och din ettåring.
    Och en blogg till fantastisk va du är duktig..
    Ha nu så skönt under din lediga holvecka på villon...
    Och håll i hatten....

    Tjingeling.

    SvaraRadera
  26. Holmvecka ska det ju stå.... =D

    SvaraRadera
  27. Ja, jag håller med alla andra om vilka vackra bilder du tar. Jag har aldrig haft tålamodet att lära mig fotografering ordentligt men jag har ju en gubbe som är duktig så de flesta naturbilderna står han för hos mig.
    Låter lockande med din utlottning men jag har bestämt att inte vara med i nåt sånt under sommaren. Tiden finns knappt till att blogga över huvud taget..
    Ha det så gott..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  28. Hej igen :)
    Du har fullt upp antar jag :) här har vi haft jätte fint väder idag ..även om SMHI hade sagt att vi skulle få åska ..men den kommer tydligen i morgon istället.
    kram/Mimmi

    SvaraRadera
  29. Grattis till 1-årsdagen! Du har tagit så vackra bilder igen! Hoppas du har en fin ledig vecka! Du har nog valt rätt vecka, eftersom vädret är super.
    Kramar, Mona

    SvaraRadera
  30. Tack för att du fisar så fina bilder från din paradisö.
    Kram!

    SvaraRadera
  31. Underbara bilder, man blir så glad av all växtkraft!
    Kram ullamaria

    SvaraRadera