Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

fredag 11 maj 2012

Plötsligt blev det sommar!!!

Tänk så fort det kan gå med blommor ,man går bara genom en dörr o så plötsligt är det sommar.nu tror ni att jag blivit riktigt fjollig men jag brukar alltid tala sanning.

Grönt o frodigt,ni gissade rätt jag är i ett växthus eller rättare sagt flera .Här i byn finns en handelsträdgård en verklig oas att gå till mitt i byn.

Tror att det här var bägar ranka ,är det någon som har erfarenhet av den som ute blomma?

Är det inte härligt ?

Den här dubbla varianten var för mig en ny bekantskap

Fanns även i mörkrosa

En blomma som alltid tar min uppmärksamhet ,men hur håller den ute?

Pelargon som polkagris

Solöga ,varför är gula blommor svårfotograferade   i närbild ,jag tog ju bara som hastigast några bilder så jag tittade inte så noga om det blev bra bilder

 På väderspåmannen som den blomman kallas syns det att det är mulet ute

Praktfulla rosor  i olika färger

 

 

en begonia i modefärg

Dom här murgrönorna med skrynkliga blad  gillade jag kan tilläggas att dom var förmånliga i pris

Det här kom med mig hem plus penséer i varierande färg o några blå violer.Praktiskt med murgrönan när man kan plantera ut den genast ,senaste säsong frös den först efter julen ,man kan ju också ta in den över vintern .
Grått o trist har det varit idag igen en dag till o så borde det bli sol.Dagen har bjudit på små överraskningar ,om det var någon som hörde mig på radion idag så hände det ju helt plötsligt .Radiokanalen  Radio Vega har en programpunkt på fredagarna när dom far ut någonstans  o berättar om stället o så får lyssnarna ringa in o säga var dom tror dom är .när jag öppnade  butiksdörren idag så såg jag en underlig bil parkerad bakom banken .Jag sa  det är ju fredag månne det är radion .fort in o lyssna  vad dom har för ledtrådar o han  som berättade hann inte långt förrän jag ringde o kom fram  det frambringade många goda skratt för oss o andra när vi överlistat dom .Jag hamnade på en liten intervju i direktsändning sedan ,men jag börjar ju ha vanan  inne  (fniss) det är tredje gången jag är med i något radioprogram .Kul avbrott i vardagen . Ha det så bra mellan regnskurorna,Nette

18 kommentarer:

  1. Finna bllder med vackra blommor, man längtar till sommaren.
    Hälsningar A.B.

    SvaraRadera
  2. Ja nu får man nog befinna sig i ett växthus för att alls få någon sommarkänsla.
    Missade dig tyvärr på radion.
    Ha en tevlig helg! Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Google translator does not work so I have no idea were you were writing about. Never mind great pictures of the flowers. A treasure to my eyes Nette.
    Have a nice weekend
    marijke

    SvaraRadera
  4. Så många fina växter, tänk att få gå där och plocka till sig så mycket man vill ha (helst skulle man slippa betala också)

    SvaraRadera
  5. http://vindsromantik.blogspot.se/

    Vilken färgprakt, nu är jag inne på lite orange... jag ska även köpa mej murgröna, det behöver ju inte alltid blomma, Tack för tippset.

    Vist ska det bli kul med valpen, vi kommer att ha underbara dagar, vi är ute mycket, så hund passar oss perfekt.

    Kram maggan

    SvaraRadera
  6. Det var många fina blommor där :)
    Så kul detta med radion :)
    Såg du om din ekorre hade fått ungar eller? jag hoppas på att min visar upp sina ungar snart :)
    kram

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder med underbara färger!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Vackra blommor!
    Härligt att det börjar komma litet färg i omgivningen!
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. Så vackra blommor! Kul med radioprogrammet, kan tänka mej att de blev snopna att du var så snabb! :)) Ha en trevlig helg :) Härliga fågelbilder i ditt tidigare inlägg också :)

    SvaraRadera
  10. Så vackra bilder med alla härliga blommor det finns!
    I år har jag inte ens köpt mig en enda liten pensé, vet inte vad det är för fel?
    Eller så är det för att i fjol hade vi så sen nattfrost och jag sådde frön tidigt, så det tänkte jag inte göra i år. Och vi har haft sen nattfrost i år också!
    Kul med radioprogrammet!
    Trevlig helg! Kram Pia

    SvaraRadera
  11. Hej, vilken blomsterprakt du bjuder på! Härliga tider, här är det grått och regnigt men gräsmattan börjar faktiskt skifta i grönt i alla fall!
    Roligt att du kom fram på radion, vann du något pris också?
    Nu åker vi och hälsar på storstadsborna, makens barn och barnbarn i Stockholm så jag återkommer efter helgen
    Kram och trevlig helg till dej

    SvaraRadera
  12. Det är härligt att gå in i växthus då det är grått där utanför. Härlig blomsterprakt.
    Så du var med på radion...kul!

    Ha en skön helg.

    Kram

    SvaraRadera
  13. Härligt med all färgprakt.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Trodde du hade full fägring redan i rabatten, men ett trevligt inslag så här innan morsdag. Finurligt att du överlistade dem och modig är du dessutom. Jag gillar inte att höra min egen röst i media ;o) Ha en fin Morsdag! ♥

    SvaraRadera
  15. Härliga blommor. Hade satt ut pelagonerna inför plantering i krukorna men de blev frostnupna. Ännu är det risk för frost.

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Underbara bilder som får en att bli lite piggare i allt regnande. Det var verkligen vackert med "blomsterhavet"
    Ha en fin lördag
    /Ingemar

    SvaraRadera
  17. - Halloj i nordost.
    - Precis som att förflytta sig rakt in i högsommaren.
    Här är det idag som att förflytta sig till oktober.
    - Föredrar dina fina "sommarbilder" !
    - Ha en fortsatt bra lördag !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  18. Så härliga blommor du bjuder på... Ja nog har vi haft några sommardagar här nere men inte idag..
    Skönt veckoslut till dej !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera