Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

söndag 15 maj 2011

Grönt är skönt

Grönt vatten ? Nej det är rabarberkräm ,det har verkligen varit rabarberfrossa hos oss den här helgen
Den varma krämen avnjöts med glass

Det har regnat idag igen



Så alla blommor njuter nog nu när det kommer vatten

Sprickfärdig syrèn ,den kan gott hållas inne en tid ännu

Det finns en del andra saker i mina rabatter än blommor också,används som blomstöd

Min avfallshög blir bara blåare

Det har varit fönstertvättdag idag har gjort vardagsrummet klart ,gardinerna fattas ännu men orken tog slut

Utsikten från tvättat fönster


Fåglarna hade något sorts party ,bofinkar o domherrar i massor

Så här blir påskliljorna då man fotar dom innifrån .Syns det att jag har renare fönster?Trött dag idag ,satt o såg på det idiotiska röstandet halva natten ,eller ska man säga grannsämje röstandet det var ju bara att tänka vilket land som är närmaste granne till dom som röstade o si dit gick tolvan .Min man satt o sade hela tiden före dom sade som röstade vem tolvan går till o jag tyckte han hade rätt till 90 procent.Alltså det går inte att tävla i musik .Nog om det .Final i jaga pucken tävlingen i kväll brukar inte titta, förr var intresset större ,ja ,jag ska hålla tummarna för Finland .Ny dag med nya möjligheter imorgon ,förresten hela veckan - 10 procents rabatt på färdiga gardinkappor,ha det bra !!!

14 kommentarer:

  1. Jag har lovat min familj att koka rabarberkräm nu i veckan, dom gillar det! Visst finns det mycket smaskigt man kan göra av rabarber!
    Dina blomstöd är superfina!
    Jag tittade ett tag på musikeländet igår kväll, men jag tyckte att det mesta lät likadant så jag tröttnade och stängde av efter ett tag. Som du sa, det är svårt att tävla i musik! Puckjagartävlingen har jag inget intresse av heller, har aldrig förstått vitsen med att jaga en puck:))
    Ha en fin ny vecka!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  2. Jag var och kikade på mina rabarber i dag men beslöt att de får växa lite till. Det ser otroligt gott ut med rabarberkräm!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig vårgrön färg det var på din rabarberkräm.
    Blomstöden var också fina liksom alla dina fina blommor.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. men så gott med rabarberkräm! Länge sen jag åt det, måste göra den iår :) den såg riktigt härligt grön ut! Ha det bra :)

    SvaraRadera
  5. Väldigt fina blomstöd.
    Även här går sophögen i blått.

    SvaraRadera
  6. Grönt är extra skönt nu efter denna långa kalla vinter :)
    så det kan man inte se sig mätt på :)
    kram/Mimmi

    SvaraRadera
  7. Er så enig, grønt er skjønt!
    Nydelige bilder!
    Så bare litt av avstemningen igår og er så enig!
    Ønsker deg en fortsatt fin kveld og en fin ukestart.
    Klem fra Mio

    SvaraRadera
  8. Så fina blommor och bilder du har, saknar en egen trädgård!
    Ha en skön vecka, kram Marianne ♥

    SvaraRadera
  9. Åh rabarberkräm är så gott! Påminner mig om min farmor som alltid kokade det, och rabarbersaft!
    Ha en fin start på den nya veckan!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  10. Åhh så gott det ser ut!!
    Kram susanne

    SvaraRadera
  11. Ser ut som om naturen har hunnit längre där eller så har jag missat att kolla läget. Visst är grönt skönt! :o)

    SvaraRadera
  12. Brukar göra rabarbersoppa. är så gott att dricka kall med skorpor till.
    Kram ullamaria

    SvaraRadera
  13. Grönt är skönt, stämmer bra det! :)
    Fina blomstöd i dina rabatter och en massa härliga blommor. Våra syrener har slagit ut nu.

    Såg Melodifestivalen, för Sverige gick det ju hyfsat bra, men sämre för Finland. Vinnarlåten var väl lite si så där.
    Ishockey - tittar jag absolut inte på!
    Ha en bra kväll.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  14. Mums rabarberkräm med glass är inte dumt!Gröna sköna bilder Nette Cecilia !

    SvaraRadera