Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

fredag 20 maj 2011

Skogspromenad ,med speglingar i vatten

Kvällens inlägg är bilderna som försvann i går .den kvällen jag fotade det här for vi till ett ställe som heter Mamrelund det är lika vackert där som namnet säger ,före man kommer dit finns en bäck  som kommer ut vid strandvägen för dom som känner till trakten.vid bäcken hittade jag vide kvisten  som gjorde sig vackert mot bäcksvattnet

Strömmarna i bäcken bildar ett vackert mönster på vattnet





Är det någon som sagt att det inte finns troll i bäcken ,jag vet

det finns flera

En järp satt på vägen men det blev bara en bild genom en skitig ruta (nästa fototur måste jag nog tvätta den)vi han se att den spanade in en tjej i diket för det blev solfjäders skärt på  den här killen .tyvärr hann inte jag med  ,som hade hund i famnen för hon var också nyfiken

Det gröna är så vackert överallt o skogsdoften är lika grön

Det finns ett träsk på det här stället som är som en insjö med sommarstugor vid stränderna 




Här är ett fenomen som jag inte förstod själv vad jag hade i kamerans öga,kom underfund med att det var ett vass strå som böjer sig i vattnet



 Det här är inte  rabarberkräm

Bakom den här landbiten syns mera vatten

sommar blommorna  hade börjat blomma o häggen hade sprickfärdiga knoppar

Så här ljuvligt är det efter en skogsväg om våren.Trevlig fredagskväll!

10 kommentarer:

  1. OJOJ vilka härliga bilder .. det är bara att sitta och njuta :)
    Bild nr 5 .. jag ser den lilla figuren nästan högst upp på bilden .. han sitter och ror :)
    kram/Mimmi

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt fina bilder, vad kul att få med järpen...Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Underbara vackra bilder Nette Cecilia !! Jag njuter i fulla drag !!

    SvaraRadera
  4. Mooie opnames met fraaie belichtingen,
    prima gedaan Nette.

    Groetjes, Joop

    SvaraRadera
  5. - Fantastiskt fina bilder på speglingarna i vattnet !
    Man njuter av att se dina bilder.....
    - Ha en trevlig helg !!!
    Hälsar Farbror Henning....:o)

    SvaraRadera
  6. Nej, nu måste jag snart uppsöka närmsta vattendrag, känner jag! Fina bilder med många speglingar i vattnet!

    Hade jag ingen aning om att det gick att äta syrenblommor! Får man kanske testa?
    Ha en fin helg!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Fina foton,och verkligen ett vackert ställe det där!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  8. oj, så vackra naturbilder.
    Värsta proffset.
    Kram ullamaria

    SvaraRadera
  9. hej va kul att du blev följare på min blogg...den sista bilden är ju för fin..de övriga oxå förståss..men den sista va så ljuvlig../Kikka

    SvaraRadera
  10. Jag blir så sjuuuk på att bege mig ut i naturen när jag tittar på dina fina bilder! De har verkligen det lilla extra!

    Kram Gugi

    SvaraRadera