Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

söndag 14 augusti 2011

Ljuset en fröjd för ögat,både sol o måne

Hej ,efter helgens äventyr blev det ett antal bilder att visa,den här knäppte jag spegling av en blå järnbåt som ligger i hamnen där vi far ut till sommarstugan,tyckte färgerna var effektfulla

här är en bild från havsnära boende  där kommer det upp hus som svampar ur jorden (åretruntboende)

på väg ut såg jag delar av ringen runt solen

 

väl iland såg jag så vackert motljus i grönsakslandet

På andra sidan holmen syntes ringbildningen runt solen

 

 

molnen fick bara vackrare o vackrare färger

var fram o tillbaka över till andra sidan holmen då var fullmånen på väg upp.på grund av den sena timmen har jag använt ett högt ISO tal

 

Tände ljus i mina pippiflaskor

 

det blev ett enda springande o fotande  fram o tillbaka över holmen

Mångata

Månljus

så den fulla gubben ,i det här skedet var färgerna otroliga på andra sidan ,men dom får ni se imorgon.
Nu är det full rulle på mitt jobb ,klicka in er på min andra  blogg ,  skyltfönstret uppe på sidan så får ni se vad jag håller på med.Ha en bra start på veckan !!!

8 kommentarer:

  1. Detta var ju sanslöst kul Vi har samma tema du och jag.Detta kan man kalla tankeöverföring.
    Dina bilder slår mina med en hästlängd.
    De är fantastiska.
    Kramizzz på dig
    Ha en bra start på veckan

    SvaraRadera
  2. Hej Nette!
    Här var det ljus i alla dess former!
    Superhärliga bilder!

    Jag har frågat honom nu, så får vi se om han har tid att kolla. Tack för förslaget!
    Ha en bra jobbevecka!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Tack för den mångatan! Försökte fånga gubben i månen en kväll, men jag var inte tillräckligt fokuserad! ;o)
    Ha det gott på jobbet! ♥

    SvaraRadera
  4. ha det bra på jobbet..Alla bilder va fina..men den där "gubben i båten" va nog finast..

    SvaraRadera
  5. "Östan om sol och västan om måne..." Jag älskar dina himmelvattenbilder! :)

    SvaraRadera
  6. Jag skrattar så gott...känner så väl igen mej...man far runt med kameran som en tossing...här är det bra ljus...men titta där...ännu vackrare månbild...Jättefina bilder du bjuder oss på!!
    Nu ska jag hälsa på din andra blogg också!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. - Hejsan Nette.
    - Bra utdelning på dina språngmarscher fram och tillbaka på ön !
    - Gillar bäst bilden på den lilla båten i motljus !
    - Ha det så bra !!!
    Hälsar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  8. Otroligt fina bilder!! Vacker himmel, måne och jag gillar verkligen dina flasklyktor, de är jättefina!! Ha en bra dag :)

    SvaraRadera