Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

onsdag 24 augusti 2011

Utkik på fågelliv

Godmorgon  ,yr i mössan? så här såg det ut när jag kom ut idag morgon ,lite spöklikt .dimmigt

kunde inte låta bli att knäppa några bilder ,skulle gärna ha tagit flera det fanns många motiv ,men jobbet kallade

I går kväll körde vi iväg för att sluta där jag började senast ,laddad med nya batteri ,susade vi iväg (bild tagen från bilen)

Vackra moln fanns det ikväll också


Massor med fåglar o även andra djur (kommer vid ett senare tillfälle )


Det här är två våningar upp så att säga

vi är nämligen i ett nybyggt fågeltorn

Här är det utsikt över hela fjärden ,så vi säger väl som vanligt ,Sverige nästa


det här tycker jag är häftigt en skulptur i vattnet som ser ut som en fågel som det sitter en fågel på....

Tyvärr räckte inte min kamera till att få fina bilder på fåglarna långt borta men utan fåglar ingen feeling av bilderna ,borde ha haft ljud till också för det var kvittrande (snäppor) hoande (svanar )tjattrande (änder )skvattrande (trutar)




Nu blev det igen många bilder ,och nu började dom vackra bilderna infinna sig ,dom får ni se imorgon.titta även in på min andra blogg o se alla nyheter som kommer in ,trevlig kväll !

13 kommentarer:

  1. These pictures are again very good Nette.

    SvaraRadera
  2. Świetnie wygląda rosa na pajęczynach na pierwszym zdjęciu. Pozostałe zdjęcia też piękne. Pozdrawiam

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Det är trevligt att betrakta fåglar från fågeltorn och därtill får man fina vyer och himmelskt vackra bilder :)
    Må gott! /bea

    SvaraRadera
  4. Det var många otroliga vackra bilder .. här kan jag absolut inte välja någon favorit .. för de var så bra :)
    kram/Mimmi

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Underbar bildserie som du bjuder oss på. Som Mimmi säger, alla är så bra.
    Ha en fin kväll!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  6. Hallå
    Du bor så in i vassen vackert.
    Vilken lycka att bo vid vatten.
    Dina bilder är som den ljuvaste musik.
    Alltså helt underbara.
    Grattis till en superserie.
    Kramizzzz

    SvaraRadera
  7. Räcker med att säga två ord: fantstiska bilder.

    SvaraRadera
  8. Säger som vanligt: Ooooo....och Aaaah! :)

    SvaraRadera
  9. - Hejsan Nette.
    - Giller verkligen dina dimmiga bilder, där avsaknaden av färg ökar känslan !
    Sen är även vattenspeglingarna väldigt fina.
    - Ha det riktigt bra i nordost !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  10. Hej! Ännu ett helt knippe superfina bilder. Min favorit blir fågeln på fågeln. Som jag skrivit i ett av mina inlägg så kan även en liten fågel förgylla en hel bild och skänka harmoni. /Urban

    SvaraRadera