Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

onsdag 10 augusti 2011

Mammas o pappas blommor 1

Ni som följde min blogg senaste sommar minns säkert att jag har föräldrar som älskar blommor o att påta i sin stora trädgård.Pappa är 79 år o mamma 77 år.Nu ska ni få njuta del ett  som är fotad 20. 7 o 31.7

 

 

 Ringblomma

Daglilja

 Ringblommor dom sparar frö från år till år

 

 

Pelargonior som är sparade från flera år tillbaka

 

Godetia

 

Här är en del av trädgården

solrosen får avsluta den lilla promenaden i mammas o pappas trädgård.
Här har det varit kyligare väder idag ca 15 grader .I vår trädgård har det försvunnit ett tiotal tioåriga brudspirea buskar idag så det har varit så kallad röjning .Ett antal kvistar o gräs har också följt med.På jobbet har det varit full rulle så att säga ,det betyder många kunder o nya jobb .Ha det bra ,ny dag imorgon !

12 kommentarer:

  1. Fantastiska bilder men vilken tädgård, den skulle man bara ha om någon annan ansade den.

    SvaraRadera
  2. Pięknie i kwiatowo w Twoim ogrodzie. Zdjęcia bardzo ładne, a pierwsze zdjęcie jest wspaniałe. Pozdrawiam

    SvaraRadera
  3. WOW for en oase dine foreldre har........nydelig:) Håper de fortsatt kan nyte hageliv og blomster i mange år!!!!
    Ha en fin dag imorgen, nyt kvelden i kveld.
    Klem klem:)

    SvaraRadera
  4. Lovely flowers and beautiful colors.

    SvaraRadera
  5. Härlig trädgård dina föräldrar har!
    Där ser man var ditt intresse kommer ifrån! :)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Det var inte lite blommor de har .. ojoj .. bilden med huset och alla blommor omkring var kanon bra :) Alla dessa bilder på de vackra blommior var så fina :)
    kram/mimmi

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig trädgård, mycket jobb som ligger bakom den...ringblommor är en av mina favorit sommarblommor, de är så otroligt tacksamma att så. Ha en trevlig morgondag :)

    SvaraRadera
  8. Ojojoj vilken fin trädgård dina föräldrar har, så vacker. Blomman på den översta bilden vad heter den, har sått sådana i år men kommer inte ihåg vad de heter...vilket är ganska typiskt för mig.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  9. Jag hoppas att jag också orkar att hålla igång vår trädgård som din mamma och pappa när jag kommer upp i de åren.
    Vilket paradis.
    Härliga bilder som vanligt.
    Till veckan skall jag fixa frö.
    Ha det super.
    Sillburgare är som hamburgare fast det är stekt färsk sill emellan.
    Kramizzzzzzz

    SvaraRadera
  10. Onpa kaunista! Kukat ovat mahtavia väreissään ja sitten tuo kaivo, sellaisen tahtoisin minäkin, se on tosi nätti.

    SvaraRadera
  11. Vilken trädgård!! Sen börjar tankarna fara runt, undrar just om mina barn kommer att skriva likadant om sin lilla mamma..."här ska ni få följa med i hennes vildvuxna trädgård..."kommer det säkert att stå under dom bilderna...*skrattar*!!
    Nu hoppas jag att värmen återvänder, för inte kan det väl vara slut på sommaren redan..??!! Inatt höll det sej runt +10 här, och det bådar inte gott...
    Ha´en fin dag!!
    Kram

    SvaraRadera