Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

tisdag 17 april 2012

Bubbelbad o utställning

Bubbelbad?

På söndagens utflykt blev det tvärnit då två tranor stod bredvid vägen

Inte trodde ni väl att det var jag i bubbelbadet

Tji fick ni  vi styrde kosan till strömsbäcken  nu är det fart på vattnet  efter snösmältningen o snöandet



bubblorna blev hur stora som helst

men det var att ha bråttom för att få dom med på bild  inte blev dom långlivade

Ser ut som om vattnet rinner i skogen

här är det en björk som får finna sig i bubbelbadet

Här bildades det en stor virvel


Det här blev ett foto att hänga på väggen

Stortvätt på gång ?

Och vem tror ni bor i underjorden

närbild på underjordingen

Lite mera bilder från gårdagens utställning sparade det godaste till sist

dom så populära cupcakesen

Lite saker man kan använda när man gör dom .blev ni inspirerade ,mera bilder på min andra blogg.Snön vet någon vad det är ,det kommer ner alla dagar nu ,tänk vad vi längtade efter snön på hösten o nu vill vi slippa se eländet tänk vad vi är ombytliga .Men nog är det ju bra att ha fyra årstider som alla har sin höjdpunkt ,ha det så bra Nette

9 kommentarer:

  1. Wow, vilka fantasiska vattenbilder du bjuder på idag, jag vill knappt inte sluta titta :-)
    Appropå vindruvsförgiftningen så sa veterinären att det är bara vissa sorters vindruvor som ger förgiftning men de vet inte vilka??? så ta det försiktigt. Humle är fortfarande väldigt dålig och kvar på djursjukhuset, vet inte hur det ska gå :-(
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Jaså det är till dig tranorna har flyttat. De flög över här för ett tag sedan, några krockade med en elledningar så vi hade strömavbrott några timmar. De som överlevde mellanlandet och dansade ett tag vid Hornborgasjön och nu är de alltså hos dig. Härliga fåglar. Dina vattenbilder är magnifika!
    Ha en fin kväll!
    Kram Raina

    SvaraRadera
    Svar
    1. här är det avbrott stup i kvarten men det är mest grillad svan som vi säger

      Radera
  3. Her boblet og rant det, så nå renner vel snøen vekk hos deg også for i år.. Ja takk en kake skulle smake :)

    SvaraRadera
  4. Oj, här var det bra fart på vattnet!
    Läckra bilder, nästan så det var skönt att "landa" på kakfatet till slut.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Läckra vattenbilder, fantasin får sej en rejäl omgång!!
    Läckerheterna scrollar jag snabbt förbi...inget fel på dom men sånt behöver jag verkligen undvika...
    Hoppas på bättre väder här i morgon, för nu behöver jag ut i skog och mark och andas riktigt luft.
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Häftiga bilder. Dina vattenbilder tog mig med storm, tyvärr kom nog kakorna i andra hand.

    SvaraRadera
  7. Otroliga bilder! Vattnet ser mycket varmare ut än va det är.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga bilder...tvärnit känner jag igen. Det blir mycket sådant hos mig när jag är ute och åker. Kameran ligger ju i framsätet alltid beredd. Är man fotonörd då??

    SvaraRadera