Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

tisdag 24 april 2012

Överraskad med blomma ,fågelinvasion ,vattenbilder

Idag blev jag överraskad ,fick en fin blomma av lågstadieskolan här i byn ,som tack för alla tygsäckar som jag skänkte dom när jag gjorde om i min affär o hade storstädning .Tio st avfallssäckar fick dom med tygbitar

Hur ska jag sköta den här nu för att få den att leva så länge som möjligt
det här söta kortet fick jag också,tack ska ni ha alla!

Nu kan man tala om fågelinvasion

En bergfink är ny för dagen i finksällskapet ,kan ni förstå vilket ljud som hörs när man går ut ,rena sångkören

Tar väl med några bilder på det vårrusiga vattnet

 

 

 

 

 

Tillräckligt närgånget blev det här
Det spöregnade idag på morgonen ,sedan blev det uppehåll ,men mulet  endast +4 grader nu ..Imorgon lär vi få se solen ,det blir ju en annorlunda upplevelse .nu ska jag gå ut o titta vad som händer i trädgården ,ha det så bra alla ,Nette

11 kommentarer:

  1. Trevligt att bli ihågkommen med en blomma! Jag kan tyvärr inte ge några skötseltips för jag har nog aldrig haft någon trillingblomma.
    Äntligen har vi våren på gång.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Så himla gulligt av dom att ge dig blommor och det fina kortet..men det var också gulligt av dig att skänka dom de säckar :)
    Det var jätte fina bilder .. Vi har jätte många Bergfinkar här nu .. jag har aldrig sett så många här förut :)
    Nästa vecka skulle vi visst också få jätte fint väder visade de.. får se om det stämmer när vi kommer fram tills nästa vecka ..eller om det har ändrat sig igen ..vilket är vanligt ju :)
    kram

    SvaraRadera
  3. Amazing pictures Nette....really good work....i like that bourgainville flower

    greetings, Joop

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Ja, nu är det verkligen full fart på fågelmatningen. Härliga bilder på det gyllene vår vattnet.
    Ha en fin kväll
    /Ingemar

    SvaraRadera
  5. Nette your photowork is very interesting and beautiful. Thanks for sharing.
    gr. Marijke

    SvaraRadera
  6. Jag vet att trillingblomman skall ha mycket vatten för min fars sambo hade en för länge sen och hon vattnade den åtminstone en gång varje dag på sommaren. Mer än så vet jag nog inte. Själv skulle jag kanske ge den avkalkat vatten för säkerhetsskull.
    Måste bara säga ännu en gång: åååååå dina fina vattenbilder. Ha det gott.

    SvaraRadera
  7. Så snällt att du fick en så fin blomma som tack. Lite lustigt med dina fåglar. För cirka en vecka sedan såg det ut likadant hos mig. En flock Grönsiskor och en Bergfink bland dom. Man kan ju tro att det är samma flock som flyttat norröver. (Några av dom finns på min blogg).
    Måste vara härligt att höra vattnets brus efter en lång vinter med mycket snö.
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  8. - Halloj i nordost.
    - Vilken vacker blomma då fått av eleverna.
    Men hur du ska sköta den har jag tyvärr inga tips på.
    - Vår sol har tydligen flyttat sig upp till er.
    För här regnar det idag.....
    - Ha en fortsatt bra dag !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  9. Fine blomster du har fått :) Du får ta litt av det vannet du har i de andre bildene her og helle over dem en gang i blant. Det er alt jeg vet om blomster :)

    SvaraRadera
  10. Den blomman var väl fin, förstår att de var tacksamma över att få tyger som de kan ha på handarbetslektionerna. Vet du, jag är totalt värdelös på handarbeten, under min skoltid lyckades jag inte ens få betyg för jag blev aldrig klar med ett endaste alster, varken virka, sy eller sticka lyckades jag med. Min salig mor rev sitt hår, hon kunde inte sy men hon stickade och virkade jättemycket och jag hade bara hemstickat när jag var barn. Fast då kanske man inte uppskattade det till fullo...
    Kramen

    SvaraRadera
  11. Det var ju en trevlig överraskning, Här regnar det ikväll lagom tills att jag skulle ut på promenad med vovvarna och kameran över axeln....
    Fina vattenbilder...ja lär väl få lära mig på kursen hur man tar sådana. Kameravalet är mellan 60D el D7. Lite skillnad i pris men inte så mycket annars. Läser recensioner o tester så vi får se.

    SvaraRadera