Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

söndag 16 december 2012

Dagen i julförberedelsernas tecken

Idag har jag både städat och försökt göra julförberedelser ,så att jag inte ska ha så mycket att stå i veckan som kommer

Hjorten har fått en  ängel som sällskap

En vit gran kom tillsammans med honom också ,ute finns det gott om vita granar  då det snöat hela dagen .Så vi lärfå en vit jul i år .Minusgrader väntas hela veckan

Julgranen har fått sina kläder idag 

I år går den i rosa vitt och silver ,Här är en av dom jojor som jag sydde  i rosa satin med änglabilder på

Jag har ju olika färgteman varje år på granen eftersom vi har samma gran varje år .På grund av min doftallergi kan vi inte ha en riktig gran .


en sak jag gjort om i vardagsrummet är takstolen  som vi lämnade fram då vi byggde huset .Jag har satt vitmålade lärkträdskottar dit  och lite andra prydnads saker .Förut hade jag vindruvor o blad hängande där

Nu har vi satt dit led belysning också

den här julgranen i fattigmans silver blev helt upplyst med ljus underifrån


så här ser vår julgran ut i år

Med sitt rosa skimmer
Nu är det bara en vecka kvar till julafton  ,den veckan går i arbetets tecken .hoppas det kommer många kunder så jag har fullt upp ,ha det fint alla som tittar in ,Nette

12 kommentarer:

  1. Så fint och mysigt ni har det! Nu är det inte länge kvar....o jag har nog en del att stå i :))

    SvaraRadera
  2. Vilken fin julgran ni har...blir nog ingen hos oss. VI är själva i jul men vi får se. Lite mer julkänsla är det ju

    SvaraRadera
  3. Skönt att ha det så gott som färdigt inför jul.. och jag har en semestervecka framför mig ;D Betyder en hel del göra men man får ta det i egen takt!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  4. Så vackert du pyntar, kommer sonen hem till jul? Och dina föräldrar?
    Vi åker en sväng till Stockholm lö-sö för att önska makens barn och barnbarn god jul. Sen åker vi hemåt och maken åker för att möta upp min dotter och barnbarnen på söndag. De stannar ett par dagar. Således blir det en lugn julehelg med förhoppningsvis snö fast just nu är det nollan och har börjat töa lite.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så snygg din nya bild (header) är! Och din julgran ser ljuvlig ut. Vi har ingen innegran längre men utegranen är på plats i växthuset. //M

    SvaraRadera
  6. Så juligt och fint du har det hemma.Riktigt pyssligt.Jag själv är lite antijul i år och snön har försvunnit till råga på allt.
    Ha en bra vecka.
    //Kicki

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  8. I like your post because your all of words are so entertaining and so useful post .


    iPad Video Lesson Offer

    SvaraRadera
  9. Så fint du gjort! Jag förstår att du kommer att ha fullt upp den här veckan.

    SvaraRadera
  10. - Halloj i nordost.
    - Fint julpyntat där borta i öster !
    Skönt att vara ute i tid, så stressen inte blir för
    stor de sista dagarna.
    - Ha en fortsatt bra dag !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  11. Det skall vara vitt i år eller.... Var har allt rött tagit vägen. Och tomten. Är inte han populär längre? Annars tycker jag att dina dekorationer är väldigt stilfulla och mysiga.

    SvaraRadera
  12. Jösses...så mycket vackert och juligt hos dej!! Allt gnistra och glimma...Sen är det skönt att se att det är fler än jag som ändrar om lite i granen...fast nu har det varit rött några år, men vitt skulle inte vara fel...sen har jag en hel uppsättning i blått ligger, om någon skulle vara spekulant...
    Ha en bra vecka på jobbet, och det är väl nu "tanterna" kommer på att de absolut ingenting har att ta på sej till jul...får vi hoppas!!
    Kram kram

    SvaraRadera