Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

torsdag 18 april 2013

Islägesrapport

Islägesrapporten är en blöt historia dessa dagar  som ni ser (bilderna från tisdag )

 Men svanarna gillar läget

 

 Det är vatten på isen dels av regnet dels av den sydliga vinden som  tränger vatten  norrut

 

 

 

 

 här syns det bra att isen ligger under vatten 

Idag stormar och regnar det  + 7 grader .Elfelen har varit mera vanliga än ovanliga ,jag har startat om datorn 4 ggr nu  så nu har jag skriva alt färdigt .Titta även  in på min andra blogg där det är jubileum idag ,ha det fint alla ,Nette

5 kommentarer:

  1. Mycket is...men med den här stormen så är den nog snart borta!! Inte roligt däremot om elen krånglar...
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. I thought today we went from spring into autumn, what a stormy winds we had too. Your photograps are beautiful as ever.
    Have a wonderful evening Nette

    SvaraRadera
  3. Vi hade +17 grader idag....Växjö då. Här stormar det rejält ikväll. Isarna börjar släppa överallt nu här. Fina bilder från din trakt

    SvaraRadera
  4. Nu går det undan, både i vattendrag och i snösmältning! Dina foton i förra inlägget är fantastiska! Den bruna färgen på några bilder påminner mig plötsligt om en vacker tavla mina farföräldrar hade, men på den var vattnet stilla.

    SvaraRadera
  5. Ja nu försvinner både is och snö med en väldig fart :) Trevlig helg!

    SvaraRadera