Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

tisdag 4 mars 2014

Nya fynd på auktion

 Idag fick ja hem ett av mina Traderafynd  11 st porslinskryddburkar  perfekta i färgen till mitt kök

 För någon vecka sedan fick jag dom här  4 dukarna på ett köp  ,handbroderade linnedukar   för en spottstyver  ,jag som alltid beundrat detta hantverk


 En löpare med så fina vackert broderade blommor

 Någon kanske frågar hur jag ser att dom är handbroderade .Som gammal sömmerska ser man genast att när alla stygn inte är på millimetern lika då är det handgjort .Får man ta sig en titt på baksidan så ser man ju också fästningen av tråden

 löpare



 Nu har jag  8 st dukar av den här stilen
 Var och handlade lite vårblommor i söndags

 och den här lilla vita  kaninen kallar jag den må så vara  en påskhare för andra men jag tycker den hör våren till 2 euoro på ett av stadens varuhus

Vårvackert i chipsskålen 
Ännu en grå dag +2 grader och ibland snö och ibland regn                                                                      Ha det bra alla som tittar in ,Nette

12 kommentarer:

  1. Det var ju riktiga fina fynd du gjorde:)
    kram:)

    SvaraRadera
  2. Duk nr 2 liknar nästan på pricken den duk som jag ärvt av min farmor. Porslinsburkar köpte jag på Juthbacka i somras, lite annat mönster med absolut lika söta.
    Ha en fin fastlagstisdagskväll!

    SvaraRadera
  3. Vilka fina kryddburkar, kul när man kan fynda ibland Karin

    SvaraRadera
  4. Tradera är ju en skattkammare! Vilka fina dukar du har köpt/M

    SvaraRadera
  5. Jättefina dukar du fyndat! Duk nr 2 liknar lite på den som min svärmor har broderat för flere år sen, hon va en hejare på det då hon va i 50-60 års åldern(nu är hon 87 år)...fin liten har! ha de bra!

    SvaraRadera
  6. Så läckert auktionsfynd med porslinskrukorna. De brukar kosta mycket här . Numera är det sällan auktioner här. Jag gillar att gå på det och har väl gjort ett o annat fynd.
    Nu stundar en helg med härliga temperaturer men vi åker till Norge

    SvaraRadera
  7. Kryddburkarna är i min smak - häftiga!

    SvaraRadera
  8. Mycket vackert du fyndat! Burkarna var jättefina, alltid beundrat de där kryddburkarna många äldre haft i sina hem, men tyvärr ingen i min släkt hade såna, möjligen ett salt kar men vart det försvann vet jag inte...
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  9. Det kan man minsann kalla fynd. Jag är helförtjust i det vita engenska broderiet så jag kan bara tycka att du hade en väldig tur. Och visst ser man att de är handbroderade redan på dina bilder. Precis som du säger, det handgjorda är inte 100%igt perfekt.
    Ha en bra dag bland dina tyger, kläder m.m.

    SvaraRadera
  10. Åhhhh...vilka fynd du gjort!! Dukarna...där blev jag nästan andäktig, sååå vackra. Har ju köpt några också, på loppis, för några ynka kronor, nästan så man skäms. Och kryddburkarna, nostalgi.
    Ja, när våren inte riktigt kommer igång får man plocka in den...Fina arrangemang hos dej, bara att njuta!!
    Ha det så gott vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera